Άρθρα :: Camera Obscura articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

14.05
2014

Εναλλακτικά Τοπία: Μέρος B

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Εναλλακτικά Τοπία: Μέρος B)

Ο Daniel Kukla επί ένα μήνα φορτωνόταν καθημερινά με έναν καθρέφτη κι ένα καβαλέτο και περιδιάβαινε την έρημο για να φωτογραφίσει το λεγόμενο Edge Effect. Τις έντονες περιβαλλοντικές αντιπαραθέσεις που συμβαίνουν δηλαδή, όταν δύο διαφορετικοί οικότοποι συναντιούνται.

Με έδρα του τη Νέα Υόρκη, ο Daniel Kukla είναι ένας φωτογράφος με έντονες οικολογικές ανησυχίες, που είναι εμφανείς στο έργο του. Έχοντας κάνει σπουδές στη Βιολογία και την Οικολογία, ο στόχος του είναι να αποτυπώνει στις φωτογραφίες του τη συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση του ανθρώπου με τη φύση. 

Σαν μια έρευνα, τα έργα μου καταγράφουν και μαρτυρούν τα σημαντικά κοινωνικά, πολιτικά και οικολογικά θέματα, μέσα από την ανάδειξη του όμορφου και του παράξενου και διατηρώντας την ακρίβεια και τον πειραματισμό της επιστημονικής άποψης, προσφέροντας μια σκοπιά σε αυτά τα θέματα που μπορεί να προκαλέσει αποσταθεροποίηση και αμφισβήτηση.

Το 2012 αποφάσισε ότι βαρέθηκε τη φασαρία της Νέας Υόρκης και πέρασε σχεδόν ένα μήνα ζώντας σε μία καλύβα στο Joshua Tree National Park της California, όπου σε μια έκταση τριών χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων συναντιούνται η έρημος του Colorado και η έρημος Mojave. Στις καθημερινές του περιπλανήσεις ο Daniel πρόσεξε ότι στα σύνορα των δύο αυτών διαφορετικών οικότοπων, οι αντιπαραθέσεις του τοπίου είναι εντυπωσιακές. Κάποιες φορές οδηγώντας, το τοπίο που έβλεπε μπροστά του ήταν διαμετρικά αντίθετο με αυτό που έβλεπε από τον καθρέφτη του αυτοκινήτου του. Και κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα να αποτυπώσει αυτές τις αντιπαραθέσεις του τοπίου μέσα από έναν καθρέφτη.

Εξοπλίστηκε λοιπόν με ένα μεγάλο τετράγωνο καθρέφτη κι ένα καβαλέτο και άρχισε τις εξορμήσεις. Συχνά χρειάζονταν πολλές ώρες πεζοπορίας προκειμένου να φτάσει σε κάποιο συγκεκριμένο σημείο του πάρκου, κουβαλώντας πάντα τον καθρέφτη με μεγάλη προσοχή, στερεωμένο πάνω στο κεφάλι του. Δεν ήταν λίγες οι φορές που κατά τη μεταφορά ο καθρέφτης γινόταν χίλια κομμάτια, τα οποία έπρεπε να μαζεύει με τις ώρες.

Το αποτέλεσμα είναι πράγματι εντυπωσιακό και μας δίνει μια πολύ καλή αίσθηση της ποικιλομορφίας του τοπίου. 

Κείμενα (Πηγές)

  • http://danielkukla.com/
  • http://lens.blogs.nytimes.com/2012/07/23/life-on-the-edge/?_php=true&_type=blogs&_r=0
εικόνα αρθρογράφου (Nicki Upstairs)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Nicki Upstairs

Από μικρή μου άρεσε να βλέπω τα σχήματα που έκαναν τα σύννεφα και να φαντάζομαι ολόκληρους κόσμους εκεί πάνω. Το ίδιο και με τα νερά της θάλασσας, τους κόκκους της άμμου, τα φύλλα των δέντρων. Μπορεί να πει κανείς ότι ήμουν πάντα ονειροπόλα. Ή χαζοβιόλα. Ή, γιατί όχι και τα δύο. Κι επειδή κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει τι στο καλό κοιτάζω, προσπάθησα να τους το πω με λόγια, αλλά τζίφος. Για να το ζωγραφίσω, ούτε λόγος. Μέχρι που ανακάλυψα τη φωτογραφία. Και βρήκα τη χαρά μου.

Artcore magazine's footer