Άρθρα :: Camera Obscura articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

21.04
2014

Εναλλακτικά Τοπία: Μέρος Α

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Εναλλακτικά Τοπία: Μέρος Α)

O Benoit Paillé παίρνει τις νύχτες το φωτεινό του τετράγωνο και φωτογραφίζει σουρεαλιστικά νυχτερινά τοπία. Άλλωστε, όπως υποστηρίζει, η φωτογραφία δεν αναπαριστά την πραγματικότητα, αλλά τη δημιουργεί.

Έχοντας ως βάση του το Μόντρεαλ του Καναδά, ο Benoit Paillé είναι ένας φωτογράφος που θέλει να πειραματίζεται συνεχώς. Έτσι, κάποια Χριστούγεννα του ήρθε η ιδέα να κρεμάσει στολίδια και φωτάκια σε διάφορα περίεργα μέρη και να τα φωτογραφίσει. Το αποτέλεσμα του άρεσε και σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτήν την ιδέα για να «εξερευνήσει» τη φωτογραφία τοπίου.

Τα χριστουγεννιάτικα μπιχλιμπίδια αντικαταστάθηκαν από ένα μεγάλο πλαστικό τετράγωνο του ενός μέτρου, πάνω στο οποίο στερεώθηκαν 300 φωτάκια LED συνδεδεμένα με ένα dimmer. Ο Benoit πήρε αυτή την κατασκευή και άρχισε να τριγυρνάει εδώ κι εκεί, φωτογραφίζοντας διάφορα τοπία, υπό το τετράγωνο αυτό φως, το οποίο στερεώνει συνήθως με πετονιά σε κοντινά δέντρα. Οι χρόνοι έκθεσης για τις φωτογραφίες κυμαίνονται από 30 δευτερόλεπτα έως 4 λεπτά. Αποτέλεσμα αυτού του πειραματισμού είναι η σειρά Alternative Landscapes.

Το κέντρο του ενδιαφέροντός του είναι η εισαγωγή ενός τεχνητού αντικειμένου στο εξωτερικό περιβάλλον. Ένα ανθρώπινο στοιχείο που εισάγεται στο φυσικό περιβάλλον, δημιουργώντας μια σχέση μαζί του και το βοηθά να αναγεννηθεί.

… αισθάνομαι από αυτό να ανθίζει ένα είδος ποίησης, συνδεδεμένης με την παρουσία αυτού του κανονικού σχήματος, όπως ένας επαναλαμβανόμενος καμβάς που παραπέμπει συμβολικά στη δημιουργία, στην κενή σελίδα, στον κενό χώρο που πρέπει να κατοικηθεί.

Κομβικό σημείο κατά τη λήψη των φωτογραφιών είναι ο σεβασμός προς το ίδιο το τοπίο. Η φωτεινή εγκατάσταση πρέπει να δημιουργεί τη λιγότερη δυνατή παρέμβαση στο τοπίο και καθώς οι εικόνες που βλέπετε δεν είναι επεξεργασμένες, ο φωτογράφος πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός ώστε να μην αφήσει αποτυπώματα, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η σχέση ανάμεσα στο αντικείμενο και τον χώρο.

Και γιατί μπήκε σε όλον αυτό τον κόπο; «Για να δημιουργηθεί κάτι που δεν είναι στην πραγματικότητα τοπίο, αλλά μάλλον κάτι κατασκευασμένο, προκειμένου να προκαλέσει στον θεατή κάτι διαφορετικό».

Κείμενα (Πηγές)

  • http://benoitp.prosite.com/238965/987397/projects/alternatives-landscapes
εικόνα αρθρογράφου (Nicki Upstairs)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Nicki Upstairs

Από μικρή μου άρεσε να βλέπω τα σχήματα που έκαναν τα σύννεφα και να φαντάζομαι ολόκληρους κόσμους εκεί πάνω. Το ίδιο και με τα νερά της θάλασσας, τους κόκκους της άμμου, τα φύλλα των δέντρων. Μπορεί να πει κανείς ότι ήμουν πάντα ονειροπόλα. Ή χαζοβιόλα. Ή, γιατί όχι και τα δύο. Κι επειδή κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει τι στο καλό κοιτάζω, προσπάθησα να τους το πω με λόγια, αλλά τζίφος. Για να το ζωγραφίσω, ούτε λόγος. Μέχρι που ανακάλυψα τη φωτογραφία. Και βρήκα τη χαρά μου.

Artcore magazine's footer