Άρθρα :: Camera Obscura articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

30.09
2014

Akos Major: Ο φωτογραφικός μινιμαλισμός στην πράξη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Akos Major: Ο φωτογραφικός μινιμαλισμός στην πράξη)

Ο Γερμανός αρχιτέκτονας Mies van der Rohe, είχε πει το περίφημο “Less is more” και δημιούργησε τη δική του σχολή. Το νόημα αυτής της φράσης τηρεί ευλαβικά ο Akos Major, Πολωνός αυτοδίδακτος φωτογράφος, ο οποίος με το έργο του καταφέρνει να αποδώσει με τις πιο λιτές εικόνες αυτό που ο μεγάλος αρχιτέκτονας μας έδειξε με τα κτήριά του.

Χρήση της μικρότερης δυνατής ποσότητας στοιχείων, όπως είναι τα υλικά, τα χρώματα και τα σχήματα. Ο βασικός κανόνας, είναι η διατήρηση της απλότητας, χωρίς αυτό να οδηγεί στην ανία και την έλλειψη ενδιαφέροντος. Ο εκάστοτε καλλιτέχνης, επιλέγει ένα δυνατό στοιχείο κι έπειτα, τί ακριβώς θα συμπεριλάβει στο κάδρο του και τί θα αφήσει εκτός.

Ο Akos Major είναι απόλυτα συνεπής στα παραπάνω. Επιλέγει ένα δέντρο, ένα χιονισμένο βουνό, μια γέφυρα ή ακόμα και μια σταγόνα νερό. Όταν βρει το κυρίως αντικείμενό του, εστιάζει απόλυτα σε αυτό και φροντίζει το περιβάλλον να είναι «συμμαζεμένο», ώστε να μην αποσπάται το μάτι από τίποτα άλλο. Προτιμάει να τραβάει τις φωτογραφίες του, όταν δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος στο κάδρο, χωρίς καμιά ιδιαίτερη προετοιμασία του εξοπλισμού του. Τον συνεπαίρνουν οι μεγάλοι ανοιχτοί χώροι στην Ισλανδία, στην Ουγγαρία και στην Αυστρία, ταξίδια τα οποία προτιμάει να τα υλοποιεί μόνος του.

Η κάμερά του αιχμαλωτίζει πάντα μια άκρως ατμοσφαιρική εικόνα, οι τόνοι είναι απλοί και καταφέρνουν να δώσουν στο θεατή τη νηφαλιότητα και τη νιρβάνα που αναζητάει. Η σύνθεση και η απουσία πολλών χρωμάτων προσφέρει απλόχερα ασυνήθιστη γαλήνη και ψυχική ηρεμία. Ίσως το κλειδί να βρίσκεται κρυμμένο στο γεγονός ότι τραβάει τις φωτογραφίες χωρίς να το σκέφτεται πολύ.

Κάθε εικόνα είναι πάντα «απολαυστική», αμέσως διαισθάνεσαι την ησυχία που επικρατεί στο τοπίο τη στιγμή της λήψης της. Εκμεταλλεύεται το διαθέσιμο φυσικό φως στο έπακρο κι αναδεικνύει το μεγαλείο της χρωματικής παλέτας του κεντρικού αντικειμένου του. Δίνει έμφαση στις έντονες οριζόντιες και κάθετες γραμμές, έτσι ώστε να παίρνει μια δυνατή τελική σύνθεση.

Τελικά οι απλές στιγμές, ικανές να αιχμαλωτίσουν το συναίσθημα χωρίς να είναι απαραίτητο το περιττό περιεχόμενο, είναι αυτές που μένουν για πάντα στη μνήμη μας. Οι στιγμές αυτές είναι απίστευτα «απαλές», σα να βουτάς το δάχτυλο στο μπολ με τη λιωμένη σοκολάτα, για να μη χάσεις ούτε μια σταγόνα…

Κείμενα (Πηγές)

  • http://www.akosmajor.com/
  • http://www.behance.net/akosmajor/frame
εικόνα αρθρογράφου (Άννα Πριγκιπάκη)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Άννα Πριγκιπάκη

Γεννήθηκε ένα κυριακάτικο μεσημέρι του Μαΐου στην Αλεξάνδρεια, πέρασε τα παιδικά της χρόνια ανάμεσα στην Αίγυπτο και την Ελλάδα και τώρα ζει μόνιμα σε όλον τον κόσμο μέσα από τα ταξίδια που της προσφέρει ο μαγικός κόσμος του διαδικτύου, γιατί κανείς δεν μπορεί να ζήσει τόσο ώστε να επισκεφτεί όλες τις γωνιές της γης. Αγαπάει τη φωτογραφία, τη δημιουργία επεξεργασμένων εικόνων, το θερινό σινεμά και τις καλοκαιρινές ξαπλώστρες τα δροσερά βράδια του Σεπτέμβρη.

Artcore magazine's footer