Η Julie Heffernan γεννήθηκε στα Δυτικά των Η.Π.Α. κι αυτό συνέβαλλε αποφασιστικά στην αγάπη της για τους αχανείς τόπους και τη ζωή κοντά στη φύση. Οι οικογενειακές της διακοπές στα περίφημα εθνικά πάρκα Yosemite και Lassen, μπόλιασαν την παιδική της ψυχή με το μεγαλείο του φυσικού κόσμου. Η απεραντοσύνη του και η πανταχού παρούσα ομορφιά του, την οδήγησαν λόγω της καθολικής ανατροφής της, να τον συνδέσει σαν παιδί με το θεϊκό στοιχείο και πολύ αργότερα με όλα όσα έχει αρχίσει να χάνει η ανθρωπότητα.
Οι «Δεσποινίδες της Αβινιόν» (1907), έργο του Πάμπλο Πικάσο θεωρείται η απαρχή της εποχής του Κυβισμού. Το χαρακτήρισαν ως «σκανδάλη» που τάραξε τα δεδομένα της ζωγραφικής του 20ού αι. μετά τα έργα του Giotto. O Andre Breton μάλιστα δήλωσε πως «με μυστικιστικούς όρους αποχαιρετήσαμε όλους τους άλλους πίνακες του παρελθόντος» στη θέαση αυτού του έργου. Το έργο φυλάσσεται στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στην Αμερική (ΜΟΜΑ), όπου ο ίδιος ο διευθυντής του Μουσείου δήλωσε πως αν κατά τη μεταφορά του έργου από την Ισπανία στην Αμερική πάθαινε κάτι, τότε καλύτερα να αυτοκτονούσε. Γιατί τόση υπερβολή για έναν πίνακα;
Αμφιταλαντευόμενος στα όρια της φυσιολατρείας και της εμμονής, ο Γάλλος ζωγράφος Claude Monet, κυνηγός του φωτός και θιασώτης του χρώματος συνήθιζε να ζωγραφίζει σε εξωτερικούς χώρους για να «μεταφέρει» τα φυσικά φαινόμενα στο δισδιάστατο καμβά του.