Άρθρα :: Beaux Arts articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

_

Σελίδα 1 / 2

εμφάνιση ανά σελίδα :

24.06
2019

Σοφία Λασκαρίδου: Η πρώτη γυναίκα που φοίτησε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Σοφία Λασκαρίδου: Η πρώτη γυναίκα που φοίτησε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών)
Η ζωγράφος Σοφία Λασκαρίδου άφησε πίσω της ένα αξιόλογο εικαστικό έργο με διεθνή αναγνώριση και έμεινε στην ιστορία ως η πρώτη Ελληνίδα που φοίτησε στην Σχολή Καλών Τεχνών.
08.04
2019

Το κίνημα Arts & Crafts

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Το κίνημα Arts & Crafts)
Το Arts and Crafts αποτελεί κίνημα στον χώρο του βιομηχανικού σχεδιασμού, των διακοσμητικών τεχνών και της αρχιτεκτονικής που άνθισε στη Μεγάλη Βρετανία στα μέσα του 19ου αιώνα και εξαπλώθηκε σε Ευρώπη και Αμερική ως αντίδραση στο βιομηχανικό κατεστημένο, στη μηχανοποίηση της κοινωνίας και στην αισθητική παρακμή των τεχνών.
14.12
2018

Frida Kahlo: Όταν ο καμβάς γίνεται το ημερολόγιο μιας αυτοβιογραφίας

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Frida Kahlo: Όταν ο καμβάς γίνεται το ημερολόγιο μιας αυτοβιογραφίας)
Οι χαρακτηριστικές πολύχρωμες αυτοπροσωπογραφίες της, η ιδιάζουσα ερωτική σχέση της με τον ζωγράφο Diego Rivera και η πολυτάραχη ζωή της Frida Kahlo συντέλεσαν στο να αναγνωρίζεται ως μία από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες του 20ού αιώνα. Η αντισυμβατικότητά της απέναντι στις κοινωνικές νόρμες, οι πολιτικές πεποιθήσεις της και οι αγώνες της για τα δικαιώματα των γυναικών σε ένα συντηρητικό πατριαρχικό περιβάλλον την καθιστούν σύμβολο του φεμινισμού και της επανάστασης.
21.11
2018

Caravaggio: Ωμός νατουραλισμός εναντίον καθολικής παράδοσης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Caravaggio: Ωμός νατουραλισμός εναντίον καθολικής παράδοσης)
Το όνομα του Caravaggio ήταν ανέκαθεν συνδεδεμένο με έναν τολμηρό και επαναστατικό νατουραλισμό. Ξεκινώντας ως ένας καλλιτέχνης προσωπογραφιών και ρωπογραφιών, εξελίχθηκε στον σημαντικότερο εκπρόσωπο της θρησκευτικής τέχνης της εποχής του, που ήταν συνυφασμένη με μια νέα ρωμαιοκαθολική παράδοση που επικράτησε μετά τις μεταρρυθμίσεις της Καθολικής Εκκλησίας έναντι του αναδυόμενου τότε Προτεσταντισμού. Στη σύντομη και πολυτάραχη ζωή του, έδωσε νέα πνοή στην ιταλική τέχνη και υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους θεμελιωτές της τέχνης του Μπαρόκ.
29.05
2018

Hananuma Masakichi: Ο καλλιτέχνης που «δώρισε» στο γλυπτό του μέρη από το ίδιο του το σώμα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Hananuma Masakichi: Ο καλλιτέχνης που «δώρισε» στο γλυπτό του μέρη από το ίδιο του το σώμα)
Μέσα στους αιώνες, οι καλλιτέχνες -ο καθένας με τον δικό του τρόπο και ύφος- μας άφησαν κληρονομιά πιστές εικόνες του εαυτού τους. Υπάρχει, ωστόσο, ένας καλλιτέχνης, ο Ιάπωνας Hananuma Masakichi, που δεν συμβιβάστηκε με τη συνηθισμένη ζωγραφική ή γλυπτική απόδοση του εαυτού του αλλά θέλησε να δωρίσει στο ομοίωμά του μέρη του ίδιου του σώματός του.
26.04
2018

William Turner: O ζωγράφος που άλλαξε την τοπιογραφία

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (William Turner: O ζωγράφος που άλλαξε την τοπιογραφία)
Ο William Turner θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ρομαντικούς ζωγράφους αφού έδωσε νέα πνοή και ιδέες στη ζωγραφική και ιδιαίτερα στην τοπιογραφία. Ήταν ένας ιδιαίτερα εργατικός καλλιτέχνης· άφησε πίσω του πάνω από 2.000 έργα ζωγραφικής και χιλιάδες άλλα σκίτσα και σχέδια, προσφέροντας μία από τις σημαντικότερες κληρονομιές της βρετανικής τέχνης.
10.04
2018

Pablo Picasso: Η μεγάλη αλλαγή της Ροζ Περιόδου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Pablo Picasso: Η μεγάλη αλλαγή της Ροζ Περιόδου)
Ο Pablo Picasso είναι αδιαμφισβήτητα ο καλλιτέχνης που σημάδεψε με το έργο του τον 20ο αιώνα όσο κανείς ομότεχνός του, έργο το οποίο εκτείνεται σε σχεδόν επτά δεκαετίες και περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές τεχνικές και επιρροές, αριθμώντας συνολικά περίπου 50.000 κομμάτια (ανεξαρτήτως είδους). Λόγω αυτής της πλούσιας εικαστικής παραγωγής, κατάφερε να βρίσκεται πάντα στο προσκήνιο των εικαστικών τεχνών, εμπνέοντας πολλές γενιές καλλιτεχνών σε όλες τις φάσεις της καριέρας του. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η λεγόμενη «Ροζ Περίοδος», μία πρώιμη εποχή της καριέρας του που ξεκίνησε το 1904 και ολοκληρώθηκε το 1906.
06.04
2018

Ο ιδιαίτερος κόσμος του Αlbrecht Dürer

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο ιδιαίτερος κόσμος του Αlbrecht Dürer)
Χωρίς τον Αlbrecht Dürer, πιθανότατα, η Γερμανία δεν θα είχε γνωρίσει την Ιταλική Αναγέννηση και δεν θα είχε διαμορφωθεί η αντίστοιχη γερμανική αναγεννησιακή τέχνη. O Dürer δεν ήταν μόνο ένας εξαιρετικός δημιουργός αλλά και ένας ικανός επιχειρηματίας. Κατάφερε να δημιουργήσει τον δικό του κύκλο πελατών τόσο στη χώρα του όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, και υπήρξε ένας από τους πρώτους καλλιτέχνες που διεκδίκησε και πέτυχε την καταχώρηση των πνευματικών του δικαιωμάτων στα έργα του.
16.03
2018

Υπαρξισμός και Τέχνη: Μέρος Β: Η εδραίωση στο εικαστικό τοπίο της Ευρώπης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Υπαρξισμός και Τέχνη: Μέρος Β: Η εδραίωση στο εικαστικό τοπίο της Ευρώπης)
Η σχέση του Υπαρξισμού και των Εικαστικών Τεχνών, όπως φάνηκε από τις σύμπνοιες του 19ου αιώνα, είναι έντονη και οργανική, προσφέροντας πολλά παραδείγματα. Πρόκειται για μία σχέση που έγινε πιο ισχυρή με την πάροδο του 20ού αιώνα και την εδραίωση του Μοντέρνου και του Μεταμοντέρνου κινήματος στην τέχνη, και σε ορισμένες περιπτώσεις, οι καλλιτέχνες άντλησαν απευθείας τη θεματολογία τους από αυτό το θεματικό πλαίσιο. Ιδιαίτερα από την εποχή του Μεσοπολέμου ως τη δεκαετία του ‘70, όταν ο Υπαρξισμός ήταν στο απόγειο της δημοφιλίας του, οι εικαστικές τέχνες αποτέλεσαν ένα ιδιαίτερα γόνιμο πεδίο οπτικοποίησης αυτών των ιδεών.
27.02
2018

Υπαρξισμός και Τέχνη: Μέρος Α: Οι ρίζες του Υπαρξισμού στην τέχνη του 19ου αιώνα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Υπαρξισμός και Τέχνη: Μέρος Α: Οι ρίζες του Υπαρξισμού στην τέχνη του 19ου αιώνα)
Ο Υπαρξισμός είναι μία φιλοσοφική επανάσταση που ξεκίνησε τον 19ο αιώνα και γιγαντώθηκε τον 20ο, με τον απόηχό του να είναι ακόμη ζωντανός. Πρόκειται για μία γραμμή σκέψης που προβάλλει την ύπαρξη και τη συνείδηση του ανθρώπου, εστιάζοντας στο ότι το κάθε άτομο πρέπει να προσδιορίσει και να χαρίσει νόημα στον εαυτό του και τον κόσμο. Οι δύο παγκόσμιοι πόλεμοι, που κυριάρχησαν στο τοπίο της Ευρώπης του 20ού αιώνα και η φρικαλεότητά τους ξεγύμνωσε το παράλογο της κοινωνίας του ανθρώπου, αποτέλεσαν ταφόπλακα για πολλές κοσμοθεωρίες, αλλά χάρισαν δυναμική πνοή στον Υπαρξισμό αναδεικνύοντάς τον σε μία από τις κυρίαρχες θεωρίες του 20ού αιώνα. Αναπάντεχα, εικαστικοί καλλιτέχνες εξέφρασαν με τη δική τους οπτική τις ιδέες του Υπαρξισμού και από αυτήν τη διαδικασία γεννήθηκαν μερικοί από τους πιο σημαντικούς δημιουργούς του αιώνα που μας πέρασε, ενώ πολλοί συμπορεύτηκαν ακούσια από τα τέλη του 19ου αιώνα και έπειτα.
20.02
2018

Ο παραμυθένιος κόσμος της Liliana Porter

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο παραμυθένιος κόσμος της Liliana Porter)
Η Liliana Porter τοποθετεί προσεκτικά επιλεγμένες μινιατούρες σε μονοχρωματικά πλαίσια, που «ελεύθερα» αφηγούνται παραμύθια και ιστορίες που πραγματεύονται μεγάλα υπαρξιακά ζητήματα και συναισθηματικές καταστάσεις.
09.01
2018

Οι Αράχνες της Louise Bourgeois

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Οι Αράχνες της Louise Bourgeois)
Γεννημένη στις 25 Δεκεμβρίου του 1911, η Louise Bourgeois είναι μία καλλιτέχνις που συνόδευσε την εξέλιξη της τέχνης του 20ού αιώνα, αν και η αναγνώρισή της δεν ήταν ανάλογη της συνεπούς παρουσίας και της επιμονής της στον χώρο της τέχνης. Ως εικαστικός συνδέθηκε με τον Σουρεαλισμό και κυρίως τη Φεμινιστική Τέχνη, τίτλους που δεν επέλεξε η ίδια αλλά της δόθηκαν από κριτικούς και καλλιτέχνες που θαύμαζαν το έργο της.
12.12
2017

Edvard Munch: Ο ζωγράφος της απόγνωσης και της θλίψης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Edvard Munch: Ο ζωγράφος της απόγνωσης και της θλίψης)
Ο Edvard Munch είναι ένας από τους πιο ιδιαίτερους ζωγράφους στην ιστορία της μοντέρνας τέχνης και, αναμφίβολα, ένας καλλιτέχνης που επηρέασε όσο λίγοι τη μετεξέλιξη της δυτικής ζωγραφικής και οπτικής κουλτούρας. Το έργο του, πλούσιο και βαθύ, προσφέρει στον θεατή πολλαπλά ερεθίσματα τόσο αισθητικά όσο και νοηματικά, πλάθοντας μία προσωπική θέαση για την τέχνη και τον κόσμο.
25.11
2017

2η Art Thessaloniki: Μία δυναμική συνέχεια

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (2η Art Thessaloniki: Μία δυναμική συνέχεια)
Η Θεσσαλονίκη συνεχίζει να κινείται στους ρυθμούς ενός Φθινοπώρου που βρίθει από καλλιτεχνικές εκθέσεις και προσφέρει πολλές ευκαιρίες στο κοινό για να δραστηριοποιηθεί στον χώρο των εικαστικών. Η 2η Art Thessaloniki που εγκαινιάστηκε στις 23 Νοεμβρίου και διαρκεί μέχρι τις 26 Νοεμβρίου έρχεται να πλαισιώσει την εικαστική σκηνή με ένα Art Fair που ενώνει γκαλερί από πολλές χώρες του κόσμου και φιλοξενεί ενδιαφέρουσες μουσειακές εκθέσεις στον χώρο της ΔΕΘ HELEXPO.
22.11
2017

Claude Monet: Ιχνογραφώντας το φως και το νερό

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Claude Monet: Ιχνογραφώντας το φως και το νερό)
Ο Γάλλος ιμπρεσιονιστής Claude Monet είναι ένας ζωγράφος που συνέβαλε καθοριστικά στην αναθεώρηση της τέχνης που ξεκίνησε στα τέλη του 19ου αιώνα και στην απελευθέρωσή της από τους κανόνες της ακαδημαϊκής ζωγραφικής. Η καλλιτεχνική παράδοση του παρελθόντος είχε πλέον εκφυλιστεί, καταλήγοντας ένας κούφιος απόηχος των μεγάλων δασκάλων των προηγούμενων αιώνων, ζήτημα που πυροδότησε την εμφάνιση νέων ριζοσπαστικών πρακτικών. Το έργο του Monet και γενικότερα ο Ιμπρεσιονισμός ήταν το απαραίτητο άλμα για τη μετάβαση στον μοντερνισμό και την εκρηκτική αλλαγή που σημάδεψε την τέχνη του 20ού αιώνα.
12.11
2017

August Rodin: Πλάθοντας την ύλη και το συναίσθημα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (August Rodin: Πλάθοντας την ύλη και το συναίσθημα)
Ο Auguste Rodin είναι, αναμφίβολα, ένας από τους σημαντικότερους γλύπτες στην ιστορία της δυτικής τέχνης, αποτελώντας το μεταίχμιο μεταξύ ακαδημαϊκής και μοντέρνας γλυπτικής. Η δράση του ήταν παράλληλη με την έκρηξη του ιμπρεσιονισμού στη Γαλλία και μετέπειτα στην υπόλοιπη Ευρώπη, δίνοντας ως αποτέλεσμα ιδιαίτερη έμφαση στην κίνηση, την έκφραση και το συναίσθημα των γλυπτών του.
06.11
2017

6η Biennale Θεσσαλονίκης: Εκθέσεις του διεθνούς εικαστικού θεσμού της πόλης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (6η Biennale Θεσσαλονίκης: Εκθέσεις του διεθνούς εικαστικού θεσμού της πόλης)
Η 6η Biennale της Θεσσαλονίκης που διεξάγεται μέχρι και τις αρχές του 2018 παρουσιάζει έργα τέχνης σε πολλούς σημαντικούς, ιστορικούς χώρους της πόλης, αποτελώντας μία οργάνωση σφιχτά δεμένη με τον καλλιτεχνικό ιστό της Θεσσαλονίκης. Μεταξύ αυτών των χώρων είναι το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης στο λιμάνι, η Αγιορείτικη Εστία, το Αλατζά Ιμαρέτ και το ινστιτούτο Goethe της Θεσσαλονίκης, χώροι που διαχρονικά αποδεικνύουν τη κοντινή σχέση που έχουν με το κοινό και τους δημιουργούς.
11.10
2017

Marcel Duchamp: O προφήτης του Μεταμοντέρνου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Marcel Duchamp: O προφήτης του Μεταμοντέρνου)
Ό,τι και να ειπωθεί για τον Marcel Duchamp είναι λίγο, καθώς πρόκειται για έναν καλλιτέχνη με πρωτοποριακό έργο που καθόρισε όχι μόνο τη μοντέρνα προπολεμική περίοδο αλλά και τη μεταμοντέρνα σύγχρονη τέχνη. Οι περισσότεροι είναι εξοικειωμένοι με τα “readymades” του, έργα που βασίζονταν σε απλά καθημερινά αντικείμενα και εκτίθονταν στο πλαίσιο της ντανταϊστικής δράσης του. Εκτός από αυτά, όμως, υπάρχει ακόμη μία τεράστια δουλειά που εκτείνεται σε πολλούς τομείς της τέχνης και προσφέρει στον θεατή πληθώρα ερεθισμάτων, κυρίως εγκεφαλικών.
09.10
2017

6η Biennale & 52α Δημήτρια: Οκτώβρης του πολιτισμού

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (6η Biennale & 52α Δημήτρια: Οκτώβρης του πολιτισμού)
Οκτώβριος του 2017 και η Θεσσαλονίκη κινείται στους ρυθμούς δύο σημαντικότατων εκδηλώσεων που έχουν εδραιωθεί στο καλλιτεχνικό προσκήνιο της πόλης. Πρόκειται για την 6η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης και τα 52α Δημήτρια, θεσμοί που προβάλλουν την εγχώρια καλλιτεχνική παραγωγή ενώ παράλληλα αποτελούν και πόλο έλξης για δημιουργούς από το εξωτερικό.
04.10
2017

Οι αυτοπροσωπογραφίες του Rembrandt

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Οι αυτοπροσωπογραφίες του Rembrandt)
Ο Rembradt είναι μία από τις εμβληματικότερες μορφές στην ιστορία της τέχνης. Τα έργα του συνεχίζουν να εκπλήσσουν τους θεατές και να προβληματίζουν τους ειδικούς. Ειδικότερα, οι πολυάριθμες αυτοπροσωπογραφίες του συνιστούν το μεγαλύτερο μυστήριο της δουλειάς του σε βαθμό και επιρροή ανάλογη με της «Τζιοκόντας» του Leonardo Da Vinci.
03.10
2017

Από τον Καμύ στον Σαρτρ: Tέχνη και Φιλοσοφία

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Από τον Καμύ στον Σαρτρ: Tέχνη και Φιλοσοφία)
Ο Δήμος Συκεών φιλοξενεί στο Μουσείο Προσφύγων την έκθεση φοιτητών του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών με τίτλο «Από τον Καμύ στον Σαρτρ». Η εικαστική έκθεση παρουσιάζει έργα τελειόφοιτων σπουδαστών της σχολής, που προέκυψαν μέσα από τον δημιουργικό διάλογο με τα έργα «Κεκλεισμένων των Θυρών» του Sartre και «Ο ξένος» του Camus, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή της σχολής Χ. Σαββόπουλου. Η έκθεση αναδεικνύει τη βαθιά σχέση που συνδέει την τέχνη και τη φιλοσοφία.
20.09
2017

Caspar David Friedrich: Τοπία και συναισθήματα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Caspar David Friedrich: Τοπία και συναισθήματα)
Ο Caspar David Friedrich είναι ο ζωγράφος που χαρακτήρισε όσο λίγοι τον γερμανικό κλάδο του Ρομαντισμού, το κίνημα που κυριάρχησε από τα τέλη του 18ου μέχρι τις αρχές του 19ου αιώνα στις γερμανόφωνες χώρες. Το κίνημα που γέννησε μουσικούς όπως τον Wagner, τον Schubert, τον Liszt και τον Brahms αλλά και φιλοσόφους/λογοτέχνες όπως τον Goethe, τον Hegel και τον Heine, δημιουργώντας τις βάσεις για την πολιτιστική αναγέννηση και ενοποίηση της Γερμανίας, μακριά από τον διασπασμένο φεουδαρχισμό των προηγούμενων αιώνων στην ιστορία της. Εντούτοις, πέρα από τη γοητεία που άσκησε αρχικά, ο Ρομαντισμός δέχτηκε στη συνέχεια κριτική για τον εθνικισμό από τον οποίο διαπνέεται και καλλιεργεί. Με παρόμοιο τρόπο θα αντιμετωπιστεί και η πορεία του Caspar David Friedrich στον κόσμο της τέχνης.
19.09
2017

The Nightmare, του Henry Fuseli: Γυναίκα θύμα ή θύτης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (The Nightmare, του Henry Fuseli: Γυναίκα θύμα ή θύτης)
Το ″The Nightmare″ είναι το γνωστότερο έργο του Henry Fuseli (το κανονικό του όνομα ήταν Johann Heinrich Füssli). Κυκλοφόρησε ευρέως ως χαρακτικό αντίγραφο. Εικονίζει μια γυναίκα που κοιμάται, ενώ ταυτόχρονα συμβολίζει την έννοια του εφιαλτικού ύπνου. Στο στήθος της κάθεται ένας δαίμονας, ενώ το κεφάλι ενός αλόγου προβάλλει μέσα από τις κουρτίνες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του ρομαντικού κινήματος, ο πίνακας επηρέασε πολλούς λογοτέχνες όπως την Mary Shelley και τον Edgar Allan Poe.
22.08
2017

Μάριος Πράσινος: Ο άγνωστος της ελληνικής διασποράς

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Μάριος Πράσινος: Ο άγνωστος της ελληνικής διασποράς)
Ο Μάριος Πράσινος είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες καλλιτέχνες του 20ού αιώνα, με πορεία και έργο στην avant-garde σκηνή της Γαλλίας που είναι αξιοζήλευτα και παρουσιάζουν έντονο εικαστικό ενδιαφέρον. Είναι ένας καλλιτέχνης που ποτέ δεν έγινε ευρύτερα γνωστός στους κύκλους της Ελλάδας, όπως οι εγχώριοι δημιουργοί ή άλλοι Έλληνες καλλιτέχνες του εξωτερικού που έγιναν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υστερούσε σε ικανότητες και εικαστική σκέψη.
18.07
2017

David Hockney: Τα σχέδια ενός μεγάλου ζωγράφου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (David Hockney: Τα σχέδια ενός μεγάλου ζωγράφου)
Ο David Hockney είναι ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς εικαστικούς του 20ού αιώνα και από τους διασημότερους εν ζωή ζωγράφους, ηγετική φυσιογνωμία της Pop Art από τη δεκαετία του ’60 μέχρι και σήμερα. Παρότι οι περισσότεροι γνωρίζουν κυρίως το ζωγραφικό έργο του, είναι επίσης ικανότατος χαράκτης, φωτογράφος, σκηνογράφος αλλά και σχεδιαστής, ιδιότητα στην οποία επικεντρώνεται το παρόν αφιέρωμα.
07.07
2017

Marc Chagall: Ο ονειροπόλος του 20ού αιώνα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Marc Chagall: Ο ονειροπόλος του 20ού αιώνα)
Ο Marc Chagall αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά κεφάλαια της εικαστικής κουλτούρας του περασμένου αιώνα, με καλλιτεχνική παραγωγή πολλών δεκαετιών, που δεν μαρτυρά μόνο ποσότητα αλλά και μεγάλο εννοιολογικό και τεχνικό βάθος. Είναι ένας από τους πατέρες του μοντερνισμού, ένας από τους καλλιτέχνες που συνέβαλαν στη μετάβαση από τον ακαδημαϊσμό του 19ου αιώνα στην καλλιτεχνική ελευθερία του 20ού.
05.07
2017

Ηans Bellmer: Κούκλα και Φετιχισμός

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ηans Bellmer: Κούκλα και Φετιχισμός)
Ο Hans Bellmer δημιούργησε ένα συναισθηματικό, διανοητικό και ερωτικό έργο, το οποίο συνεχίζει να εμπνέει τον κόσμο της τέχνης μέχρι και σήμερα. Ανήκει σε εκείνους τους καλλιτέχνες που χρησιμοποίησαν τα πάθη της ψυχής και του σώματος για να καταγγείλουν τα σύγχρονά τους πολιτικά καθεστώτα.
20.06
2017

Cornelia Parker: Ανασυνθέτοντας τον χώρο

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Cornelia Parker: Ανασυνθέτοντας τον χώρο)
Η Cornelia Parker είναι μία καλλιτέχνιδα που –από τη δεκαετία του ‘90 και μετά– αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά ονόματα στον τομέα της γλυπτικής και της εγκατάστασης. Το έργο της συχνά στοχεύει στην αναδιατύπωση της ύλης μέσα στον χώρο, δημιουργώντας εικόνες πρωτόγνωρες και συχνά ιδιαίτερα εντυπωσιακές.
07.06
2017

Βλάσης Κανιάρης: Ιχνογραφώντας τη νεότερη Ελληνική Ιστορία

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Βλάσης Κανιάρης: Ιχνογραφώντας τη νεότερη Ελληνική Ιστορία)
Ο Βλάσης Κανιάρης είναι ένας εικαστικός με ξεχωριστή θέση στην τέχνη της Ελλάδας μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μέσα από το έργο του, εξερεύνησε την κοινωνικοπολιτική ιστορία από τη δεκαετία του ’50 και έπειτα, προσφέροντας την προσωπική του ανάγνωση πάνω στα γεγονότα και τις καταστάσεις που διαμόρφωσαν την κοινωνία που έχουμε γνωρίσει. Αυτό σημαίνει ότι το έργο του επικεντρώνεται σε μία συγκεκριμένη προσέγγιση, που ακολούθησαν οι καλλιτέχνες τον 20ό αιώνα: στην πολιτική τέχνη.
26.05
2017

Η στιγμή της δημιουργίας: Διάσημοι εικαστικοί του 20ού αιώνα (Μέρος B)

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Η στιγμή της δημιουργίας: Διάσημοι εικαστικοί του 20ού αιώνα (Μέρος B))
Ο περισσότερος κόσμος γνωρίζει τους ζωγράφους μέσα από το εικαστικό τους έργο, όπως παρουσιάζεται σε μουσεία, πολιτισμικούς χώρους, βιβλία, περιοδικά και ντοκιμαντέρ. Αυτό που αποτελεί μοναδικό προνόμιο της σύγχρονης εποχής είναι ότι μέσω της ελεύθερης διακίνησης πολιτιστικού υλικού στο διαδίκτυο, μπορεί κάποιος να θαυμάσει και να μελετήσει σημαντικούς ζωγράφους του 20ού αιώνα εν ώρα εργασίας, εικόνες που αποκτούν τρομερό ενδιαφέρον για τον κάθε φιλότεχνο άνθρωπο.
23.05
2017

Η στιγμή της δημιουργίας: Διάσημοι εικαστικοί του 20ού αιώνα (Μέρος Α)

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Η στιγμή της δημιουργίας: Διάσημοι εικαστικοί του 20ού αιώνα (Μέρος Α))
Ο περισσότερος κόσμος γνωρίζει τους ζωγράφους μέσα από το εικαστικό τους έργο, όπως παρουσιάζεται σε μουσεία, πολιτισμικούς χώρους, βιβλία, περιοδικά και ντοκιμαντέρ. Αυτό που αποτελεί μοναδικό προνόμιο της σύγχρονης εποχής είναι ότι μέσω της ελεύθερης διακίνησης πολιτιστικού υλικού στο διαδίκτυο, μπορεί κάποιος να θαυμάσει και να μελετήσει σημαντικούς ζωγράφους του 20ού αιώνα εν ώρα εργασίας, εικόνες που αποκτούν τρομερό ενδιαφέρον για τον κάθε φιλότεχνο άνθρωπο.
17.05
2017

Vincent van Gogh: Ο ζωγράφος που αναθεώρησε την τέχνη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Vincent van Gogh: Ο ζωγράφος που αναθεώρησε την τέχνη)
Ο Vincent van Gogh είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους πιο γνωστούς και σημαντικούς ζωγράφους όλων των εποχών, ένας ζωγράφος που, παρά τη δύσκολη και σύντομη ζωή του, δημιούργησε εκατοντάδες έργα τέχνης που κοσμούν τα πιο σημαντικά μουσεία του κόσμου.
10.05
2017

Έκθεση «Απόφοιτοι 2014-2017»: Μία ανασκόπηση της νέας εικαστικής παραγωγής

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Έκθεση «Απόφοιτοι 2014-2017»: Μία ανασκόπηση της νέας εικαστικής παραγωγής)
Το τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. αποτελεί από τα μέσα της δεκαετίας του ‘80 μέχρι και σήμερα έναν πυρήνα γνώσης και πειραματισμού στον χώρο των τεχνών της Θεσσαλονίκης. Η καθιερωμένη πλέον έκθεση Αποφοίτων που γίνεται κάθε 2-3 χρόνια είναι μία από τις πιο χαρακτηριστικές διοργανώσεις που αποσκοπούν στην προβολή του πλούσιου έργου που παράγεται στη σχολή της Θεσσαλονίκης. 
04.05
2017

Frank Auerbach: Αναγεννώντας την παραστατικότητα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Frank Auerbach: Αναγεννώντας την παραστατικότητα)
Ο Frank Auerbach είναι ένας ζωγράφος με έντονη δράση στη βρετανική καλλιτεχνική σκηνή από τα μέσα της δεκαετίας του ‘50 μέχρι και τις μέρες μας. Τον χαρακτηρίζει τόσο η πλούσια παραγωγή του όσο και η σεμνή του προσωπικότητα, καθώς –σε αντίθεση με άλλους συναδέλφους του– δεν επιδίωξε τη δημοσιότητα ούτε έγινε γνωστός για την εκκεντρική συμπεριφορά του.
25.04
2017

Tα ασυνήθιστα πορτραίτα του Mark Quinn

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Tα ασυνήθιστα πορτραίτα του Mark Quinn)
Tο έργο του Mark Quinn πραγματεύεται την απόσταση που υπάρχει ανάμεσα στο άτομο και το σώμα του, σε μία εποχή όπου οι επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις είναι ραγδαίες. Τα σώματα που δημιουργεί είναι συνήθως κατακερματισμένα ή/και εξαρτημένα από τα επιτεύγματα του πολιτισμού. Χρησιμοποιώντας σωματικά υγρά, φαρμακευτικά σκευάσματα, χημικά προϊόντα κ.ά., ο καλλιτέχνης κατασκευάζει πορτραίτα που αγγίζουν τα όρια του πραγματικού, αποφεύγοντας την ωραιοποίηση και κάθε είδους εξιδανίκευση.
24.04
2017

Willem De Kooning: Ο ζωγράφος που ύμνησε τη γυναικεία μορφή

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Willem De Kooning: Ο ζωγράφος που ύμνησε τη γυναικεία μορφή)
Ο Willem De Kooning έχει καθορίσει όσο λίγοι άλλοι ζωγράφοι τον ρου της μοντέρνας αμερικανικής τέχνης. Υπήρξε η κεντρική φιγούρα του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού, ενώ παράλληλα είχε πολλά στοιχεία στο εικαστικό του λεξιλόγιο που τον διαφοροποιούσαν από τους περισσότερους σύγχρονους ομοϊδεάτες του κινήματος.
21.04
2017

Arshile Gorky: Ο πατέρας του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Arshile Gorky: Ο πατέρας του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού)
Ο Αρμένιος ζωγράφος Arshile Gorky είναι μία από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες της Μοντέρνας Τέχνης του πρώτου μισού του 20ού αιώνα. Τα έργα του ξεχωρίζουν μέχρι τις μέρες μας αφού πρόκειται για το πρόσωπο που έριξε τον σπόρο της καλλιτεχνικής παραγωγής των Η.Π.Α. από τη δεκαετία του ‘50 και ύστερα.
06.04
2017

Raphael: O ζωγράφος που κατέκτησε τη Ρώμη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Raphael: O ζωγράφος που κατέκτησε τη Ρώμη)
Ο Raffaello Sanzio Da Urbino (28 Μαρτίου (ή 6 Απριλίου) 1483 – 6 Απριλίου 1520), γνωστός ευρύτερα ως Raphael (Ραφαήλ), είναι ένας από τους ζωγράφους που σημάδεψαν την Ιταλική Αναγέννηση και παρά τη σχετικά σύντομη σταδιοδρομία του, άφησε πίσω του πολλά έργα που ξεδιπλώνουν το μοναδικό εικαστικό του ταλέντο. Όσο σημαντικός είναι ο Michelangelo και ο Leonardo Da Vinci στον κόσμο της Τέχνης, εξίσου σπουδαίος είναι και ο Raphael, ο οποίος αφιερώθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου στη ζωγραφική και δημιούργησε έργα που προκαλούν τον θαυμασμό μας μέχρι σήμερα.
02.04
2017

Max Ernst: Ταξιδιώτης στο υποσυνείδητο

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Max Ernst: Ταξιδιώτης στο υποσυνείδητο)
Ο Γερμανός εικαστικός Max Ernst είναι ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους του 20ού αιώνα, ένας καλλιτέχνης που άφησε ανεξίτηλο στίγμα στην πορεία της σύγχρονης τέχνης. Η πορεία του ήταν σημαντική τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική, όπου μετανάστευσε το 1941, κυνηγημένος από την Γκεστάπο.
23.03
2017

Γιάννης Κουνέλλης: Ο Έλληνας της Arte Povera

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Γιάννης Κουνέλλης: Ο Έλληνας της Arte Povera)
Ο Γιάννης Κουνέλλης είναι ίσως ο πιο αναγνωρισμένος διεθνώς Έλληνας εικαστικός του 20ού αιώνα. Η μακρόχρονη πορεία του στις εικαστικές τέχνες του χάρισε πολλές επιτυχίες, κυρίως στην Ιταλία αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη, όπου αναδείχθηκε σε κεντρική φυσιογνωμία της μεταμοντέρνας τέχνης.
16.03
2017

Συλλογή Τσιγκόγλου: Ένα οδοιπορικό στην ελληνική τέχνη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Συλλογή Τσιγκόγλου: Ένα οδοιπορικό στην ελληνική τέχνη)
Το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Α.Π.Θ. φιλοξενεί μία από τις πληρέστερες και πιο ενδιαφέρουσες συλλογές Ελλήνων καλλιτεχνών, αυτή του Σταύρου Τσιγκόγλου. Η έκθεση παρουσιάζει πάνω από 200 έργα και διαγράφει την λαμπρή πορεία της ελληνικής τέχνης από τον 19ο αιώνα έως και σήμερα.
06.03
2017

Michelangelo: Ο μεγάλος δάσκαλος της Αναγέννησης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Michelangelo: Ο μεγάλος δάσκαλος της Αναγέννησης)
Όσα και αν ειπωθούν για τον Michelangelo Buanarotti δεν είναι αρκετά για να παρουσιάσουν πλήρως το βάθος ενός καλλιτέχνη που πριν από πέντε αιώνες ήταν ίσως η κυρίαρχη μορφή της Ιταλικής Αναγέννησης. Γλύπτης, ζωγράφος, αρχιτέκτονας, ακόμη και ποιητής, δημιούργησε μνημειώδη έργα που θεωρούνται από τις σημαντικότερες στιγμές της δυτικής τέχνης, αφήνοντας πίσω του μια τιτάνια κληρονομιά.
03.03
2017

Her/She Senses: Imag(in)ed Malady Project

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Her/She Senses: Imag(in)ed Malady Project)
To Her/She Senses: Imag(in)ed Malady Project δεν μπορεί να θεωρηθεί ένα συνηθισμένο καλλιτεχνικό project. Πρώτον, πραγματοποιήθηκε από δύο πολύ καλές φίλες–καλλιτέχνιδες και, δεύτερον, διατάραξε τα όρια μεταξύ της ενσυναίσθησης και της ταύτισης, της τέχνης και της ζωής, του Εγώ και του άλλου. Θέτοντας στο επίκεντρο την ασθένεια, το project αποκάλυψε τη συχνά επικίνδυνη συναισθηματική επικοινωνία των καλλιτεχνών κατά τη διεξαγωγή του έργου και την ψυχική ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ δύο ατόμων που βιώνουν την ίδια κατάσταση, ωστόσο με πολύ διαφορετικό τρόπο.
01.03
2017

Ο Νικόλαος Γύζης και η Σχολή του Μονάχου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο Νικόλαος Γύζης και η Σχολή του Μονάχου)
Ο Νικόλαος Γύζης αποτελεί για την Ελλάδα και την ιστορία της κάτι παραπάνω από έναν σπουδαίο ζωγράφο, σχεδιαστή και χαράκτη. Είναι μία προσωπικότητα που συνέβαλε τα μέγιστα στη διαμόρφωση της καλλιτεχνικής ταυτότητας του νεοσύστατου ελληνικού κράτους και ένας από τους πνευματικούς ηγέτες της διεθνούς φήμης «Σχολής του Μονάχου».
23.02
2017

Kazimir Malevich: Υπερβαίνοντας τη φόρμα και οδεύοντας προς την τελειότητα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Kazimir Malevich: Υπερβαίνοντας τη φόρμα και οδεύοντας προς την τελειότητα)
Λίγοι καλλιτέχνες του 20ού αιώνα έχουν την αίγλη και την αναγνώριση του Kazimir Malevich. Οραματιστής της τέχνης, αποτελεί κεντρική φιγούρα της Ρωσικής Πρωτοπορίας και εμβληματική φυσιογνωμία στο θέμα της αφαίρεσης, εισάγοντας ζητήματα και έννοιες πρωτόγνωρες για την τότε εποχή.
08.02
2017

Homo Utopicus in Crisis

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Homo Utopicus in Crisis)
Η ουτοπία και η ατέρμονη αναζήτησή της από τον άνθρωπο αποτελεί ένα διαχρονικό ζήτημα της τέχνης. Είναι ένα ζήτημα που αφορά την τέχνη τόσο σε κοινωνικό όσο και φιλοσοφικό επίπεδο και πάντα βρίσκει γόνιμο έδαφος σε εποχές κρίσης για να ανθίσει και να αποτελέσει την κινητήριο δύναμη για αλλαγές με ουσιαστικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Εδώ ακριβώς έρχεται να τοποθετηθεί η ομάδα 13 Ελλήνων και Γάλλων εικαστικών που παρουσιάζουν τα έργα τους στην πτέρυγα περιοδικών εκθέσεων «Κυριάκος Κρόκος» του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης.
25.01
2017

Το δικαίωμα να είσαι άνθρωπος

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Το δικαίωμα να είσαι άνθρωπος)
Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης ξεκινάει το εκθεσιακό πρόγραμμα του 2017 με μία ιδιαίτερα σημαντική ομαδική έκθεση που τιτλοφορείται «Το δικαίωμα να είσαι άνθρωπος» και έρχεται να σχολιάσει σύγχρονα κοινωνικά και πολιτικά θέματα.
12.01
2017

Sigmar Polke: Ο αλχημιστής του μεταμοντέρνου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Sigmar Polke: Ο αλχημιστής του μεταμοντέρνου)
Ο Sigmar Polke, γεννημένος στη Γερμανία το 1941, όπου και ανάπτυξε το μεγαλύτερο κομμάτι της καλλιτεχνικής του δραστηριότητας μέχρι και τον θάνατό του το 2010, αποτέλεσε μία από τις ηγετικές φυσιογνωμίες της μεταμοντέρνας και σύγχρονης τέχνης. Ένας ακατάπαυστα δημιουργικός καλλιτέχνης που ώθησε τα όρια της ζωγραφικής στα άκρα και αποτέλεσε αιχμή της γερμανικής Avant-Garde από τα τέλη του ‘60 και μετά, μαζί με καλλιτέχνες όπως ο Gerhard Richter και ο Anselm Kiefer. Στα έργα του χρησιμοποίησε πληθώρα τεχνικών και μέσων, συνθέτοντας ένα περίπλοκο και γοητευτικό εικαστικό μωσαϊκό.
28.12
2016

Antoni Tàpies: Ο εικαστικός της ύλης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Antoni Tàpies: Ο εικαστικός της ύλης)
Ο Antoni Tàpies είναι αδιαμφισβήτητα ένας εκ των σημαντικότερων Καταλανών καλλιτεχνών του 20ού αιώνα. Γεννήθηκε το 1923 στη Βαρκελώνη όπου και πέθανε 88 χρόνια αργότερα, το 2012. Άφησε πίσω του μία τιτάνια καλλιτεχνική παραγωγή, που ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ‘40­­­­­­ με αρχές του ‘50 και έμελλε να χαρακτηρίσει τον ρου της τέχνης μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Αναδείχθηκε σε κυρίαρχη μορφή της Art Informel στην Ευρώπη και δουλειά του φιλοξενείται σε μουσεία και ιδιωτικές συλλογές όλου του κόσμου.
18.10
2016

Στάθης Λογοθέτης: Καταστροφή και Δημιουργία

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Στάθης Λογοθέτης: Καταστροφή και Δημιουργία)
Ο Στάθης Λογοθέτης (1925-1997) ανήκει στην καλλιτεχνική πρωτοπορία της γενιάς του ’70 στην Ελλάδα. Η δημιουργικότητά του επηρεάστηκε από το έντονο κλίμα των πολιτικών και κοινωνικών αντιδράσεων, με αποτέλεσμα τα έργα του να σπάνε τις παραδοσιακές συμβάσεις, χωρίς να απομακρύνονται από την ιστορία της ζωγραφικής τέχνης. Η καλλιτεχνική του παραγωγή ακολουθεί την τεχνική της καταστροφής και της (ανα) -δημιουργίας. Η συγκεκριμένη πρακτική είναι καρπός του φόβου που προκάλεσαν οι πολιτικές εξελίξεις στο μεταπολεμικό κόσμο θέτοντας νέα φιλοσοφικά και καλλιτεχνικά ερωτήματα σχετικά με την ουσία της ύπαρξης και τον ρόλο της τέχνης γύρω από τον άξονα του memento mori. Παρόλ΄αυτά, ο Λογοθέτης δεν υπηρετεί μία τέχνη της απελπισίας αλλά της αυτογνωσίας. Η αναπαράσταση του τραύματος ανοίγει στο θεατή τον δρόμο της συνάντησης με τον εαυτό του, γεγονός που οδηγεί στην κάθαρση – θεραπεία της ανθρωπότητας και κατά συνέπεια της κοινωνίας.
01.07
2016

Τα νέον έργα της Tracey Emin: Έντονα προσωπικά και άκρως συναισθηματικά

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Τα νέον έργα της Tracey Emin: Έντονα προσωπικά και άκρως συναισθηματικά)
Παρά τον εμφανή προσωπικό χαρακτήρα των έργων της, η Tracey Emin προβάλλει έναν ηθικό υποκειμενισμό που θα ήταν ανεπαρκές να ερμηνευτεί απλοϊκά, με αυτοβιογραφικούς όρους, επειδή η τέχνη της υπερβαίνει τέτοιους περιορισμούς. Τα νέον έργα της εξετάζουν τους συναισθηματικούς και σωματικούς δεσμούς που αναπτύσσουν οι άνθρωποι μεταξύ τους.
07.06
2016

Avant-Garde από την Κίνα: Το φαινόμενο του Κυνικού Ρεαλισμού

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Avant-Garde από την Κίνα: Το φαινόμενο του Κυνικού Ρεαλισμού)
Οι καλλιτέχνες του Κυνικού Ρεαλισμού ανακάλυψαν εναλλακτικούς τρόπους προκειμένου να ανταποκριθούν στο κοινωνικό κλίμα της εποχής τους, ξεφεύγοντας από τις εικόνες του Σοσιαλιστικού Ρεαλισμού και προβάλλοντας τη δύναμη του κυνισμού και της ειρωνείας ως εργαλεία καλλιτεχνικής έκφρασης.
16.03
2016

Τα ζώα στη ζωγραφική του Pablo Picasso

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Τα ζώα στη ζωγραφική του Pablo Picasso)
Το 1881, ο Pablo Picasso (Πάμπλο Πικάσο) γεννιέται στη Μάλαγα της Ισπανίας. Δέκα χρόνια αργότερα, μετακομίζουν οικογενειακώς στην Κορούνια, όπου ο μικρός Πάμπλο κάνει τις πρώτες του απόπειρες ζωγραφικής. Ριζοσπαστικός και ανατρεπτικός, αναζητώντας από την ηλικία των 20 ετών νέες πηγές έμπνευσης, ο Πικάσο αποφασίζει να ταξιδέψει στο Παρίσι. Από την αρχή, ήταν φανερή η αποστροφή του για τους Ιμπρεσιονιστές, καθώς ήθελε να αντικαταστήσει τον ιμπρεσιονισμό με μια τέχνη με περισσότερο νόημα, απαλλαγμένη από κάθε θεωρητικό κομμάτι.
04.03
2016

Ο Jonathan Yeo επικυρώνει την προεδρία του Frank Underwood

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο Jonathan Yeo επικυρώνει την προεδρία του Frank Underwood)
Αν ανήκετε στο φιλοθεάμων κοινό της αμερικανικής σειράς “House of Cards”, τότε το όνομα Frank Underwood σας είναι γνωστό. Ήρθε λοιπόν η ώρα να γνωρίσετε τον Bρετανό καλλιτέχνη Jonathan Yeo, που κατάφερε με ένα πορτραίτο του να τοποθετήσει έναν τηλεοπτικό χαρακτήρα στο πάνθεον των Αμερικανών προέδρων.
23.02
2016

Στο Ζάγκρεμπ γιορτάζουν και οι χωρισμένοι

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Στο Ζάγκρεμπ γιορτάζουν και οι χωρισμένοι)
Ο Άγιος Βαλεντίνος, για ακόμα μία φορά, ήρθε, είδε και απήλθε, αφήνοντας πίσω του μαραμένα τριαντάφυλλα, τσαλακωμένα περιτυλίγματα από σοκολάτες και σκονισμένα αρκουδάκια. Έτσι είναι, η γιορτή των ερωτευμένων κρατάει μόνο για μία μέρα. 
05.02
2016

Ένας μακρινός γαλαξίας εκτίθεται στη Γη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ένας μακρινός γαλαξίας εκτίθεται στη Γη)
Πολύ παλιά, σε ένα γαλαξία πολύ, πολύ μακρυά η αέναη διαμάχη του καλού με το κακό πήρε ξεχωριστές διαστάσεις. Εδώ και 40 χρόνια, αυτή η μάχη έχει καθηλώσει τους κατοίκους του δικού μας γαλαξία, έχει γίνει θρησκεία και έχει αποκτήσει το δικό της φανατικό κοινό. 
14.01
2016

Τα γυμνά του Γιάννη Μόραλη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Τα γυμνά του Γιάννη Μόραλη)
Έξι χρόνια μετά τον θάνατό του, ο Γιάννης Μόραλης δε χάνει τον τίτλο που του έχουν αποδώσει οι κριτικοί τέχνης, αυτόν του «αιώνιου έφηβου». Φημισμένος καλλιτέχνης της γενιάς του ’30, γεννήθηκε στην Άρτα το 1916 και πέθανε στις 20 Δεκεμβρίου του 2009. Ο σπουδαίος εικαστικός έφυγε από τη ζωή πλήρης ημερών σε ηλικία 93 ετών. Το έργο του σφράγισε ανεξίτηλα τα τελευταία και πλέον χρόνια ζωγραφικής στην Ελλάδα.
10.12
2015

Οπισθογραφίες

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Οπισθογραφίες)
Εν αρχή ήν η απεικόνιση. Η σύνδεση του θεατή με το οποιοδήποτε έργο γίνεται κοιτάζοντας τον εκάστοτε κατενώπιον απεικονιζόμενο. Είτε επέρχεται αναγνώριση του προσώπου είτε όχι, ο θεατής αναγνωρίζει έναν άνθρωπο και πολλές φορές οι επεξηγηματικές συνοδευτικές πληροφορίες γνωστοποιούν την ταυτότητα του απεικονιζόμενου. Τι γίνεται όμως, όταν ο καλλιτέχνης αποφασίζει να μας γυρίσει τις πλάτες του αντικειμένου του;
24.11
2015

Οι Δεσποινίδες της Αβινιόν και η τρομοκρατία του αιδοίου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Οι Δεσποινίδες της Αβινιόν και η τρομοκρατία του αιδοίου)
Οι «Δεσποινίδες της Αβινιόν» (1907), έργο του Πάμπλο Πικάσο θεωρείται η απαρχή της εποχής του Κυβισμού. Το χαρακτήρισαν ως «σκανδάλη» που τάραξε τα δεδομένα της ζωγραφικής του 20ού αι. μετά τα έργα του Giotto. O Andre Breton μάλιστα δήλωσε πως «με μυστικιστικούς όρους αποχαιρετήσαμε όλους τους άλλους πίνακες του παρελθόντος» στη θέαση αυτού του έργου. Το έργο φυλάσσεται στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στην Αμερική (ΜΟΜΑ), όπου ο ίδιος ο διευθυντής του Μουσείου δήλωσε πως αν κατά τη μεταφορά του έργου από την Ισπανία στην Αμερική πάθαινε κάτι, τότε καλύτερα να αυτοκτονούσε. Γιατί τόση υπερβολή για έναν πίνακα;
18.11
2015

Απ’ έξω πορτοκάλια, από μέσα νούφαρα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Απ’ έξω πορτοκάλια, από μέσα νούφαρα)
Αμφιταλαντευόμενος στα όρια της φυσιολατρείας και της εμμονής, ο Γάλλος ζωγράφος Claude Monet, κυνηγός του φωτός και θιασώτης του χρώματος συνήθιζε να ζωγραφίζει σε εξωτερικούς χώρους για να «μεταφέρει» τα φυσικά φαινόμενα στο δισδιάστατο καμβά του.
08.09
2015

Το εργαστήρι νέο-σουρεαλισμού της Σοφίας Περδίκη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Το εργαστήρι νέο-σουρεαλισμού της Σοφίας Περδίκη)
Το εργαστήρι της Σοφίας Περδίκη βρίσκεται ανατολικά της Θεσσαλονίκης και πριν γίνει εργαστήρι ζωγραφικής, ήταν το αρχιτεκτονικό γραφείο του πατέρα της. Η κουβέντα μαζί της ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μιας και η ηρεμία του χαρακτήρα της με την παρορμητικότητά της σαν άνθρωπος αποδίδουν έναν τέλειο συνδυασμό για έναν καλλιτέχνη. Τελείωσε τη Σχολή Καλών Τεχνών στη Ρώμη και συνέχισε τις σπουδές της στην Ελλάδα. Τα περισσότερα έργα της είναι σε μαύρο χαρτόνι δουλεμένα με λαδοπαστέλ.Μέσα από τα έργα της επιθυμεί να αναπτύσσεται ένας διάλογος ανάμεσα στο ίδιο το έργο και τον θεατή και γι’ αυτό το λόγο εξάλλου εκθέτει τη δουλειά της θεωρώντας πολύ σημαντική μια συζήτηση με τους θεατές όχι με την έννοια της «επεξήγησης» του πίνακα αλλά της βαθύτερης επικοινωνίας μέσω της εικόνας.
02.09
2015

Η αληθινή ιστορία του Τιμίου Σταυρού

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Η αληθινή ιστορία του Τιμίου Σταυρού)
Στην εκκλησία του Αγίου Φραγκίσκου, σε μία μικρή πόλη της Τοσκάνης, το Αρέτσο, μπορεί κανείς να δει την πραγματική ιστορία του Σταυρού. Οι τοιχογραφίες του Πίερο ντελα Φραντσέσκα αφηγούνται τις σημαντικότερες στιγμές της ιστορίας του ξύλου που έμελλε να γίνει το σύμβολο των βασανιστηρίων του Ιησού.
05.08
2015

O Duchamp και τα παράξενα ντανταϊστικά έργα του

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (O Duchamp και τα παράξενα ντανταϊστικά έργα του)
Το Dada, ως μια πρωτοπόρος και καινοτόμος ρήξη για τα δεδομένα της τέχνης εισήγαγε νέα δεδομένα που διαμόρφωσαν τους καλλιτεχνικούς κανόνες. Οι καλλιτέχνες του 20ού αι. ανέπτυξαν την πεποίθηση πως η τέχνη και η καθημερινή ζωή έπρεπε να είναι άρρηκτα συνδεδεμένες, καθώς και ότι η τέχνη με την τεχνολογία πρέπει να σχετίζονται άμεσα ως επιστημονικές έννοιες. Η αδυσώπητη ιδέα ότι τα μαζικά παραγόμενα εμπορικά αντικείμενα θα μπορούσαν να θεωρηθούν έργα τέχνης, απλώς και μόνο από την επιλογή τους από τον καλλιτέχνη, οδηγούσε σε ακραίες συνέπειες τόσο για τους κριτικούς όσο και για τους θεατές. Το κείμενο αυτό θα εξετάσει τον ρόλο του πραγματικού αντικειμένου στο Dada, τη διάκρισή του από το συμβολικό αντικείμενο και πώς οι καινοτομίες των αναρχομηδενιστικών εκπροσώπων του κινήματός του επηρέασαν το σουρεαλιστικό κίνημα αρχικά και τη μεταμοντέρνα τέχνη αργότερα.
23.07
2015

Ένα παρεκκλήσι διαφορετικό από τα άλλα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ένα παρεκκλήσι διαφορετικό από τα άλλα)
Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί πως ο καλλιτέχνης που το 1905 ταρακούνησε το καλλιτεχνικό στερέωμα τόσο έντονα, στην ηλικία των 77 χρονών, καταβεβλημένος από την ασθένειά του, θα αφιέρωνε με τόση ευλάβεια τέσσερα χρόνια για να δημιουργήσει το πιο ολοκληρωμένο έργο τέχνης της σύγχρονης περιόδου; 
10.07
2015

Ήξερες αυτό το εργαστήρι στην πόλη σου;

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ήξερες αυτό το εργαστήρι στην πόλη σου;)
Ένας υπόγειος χώρoς λίγων τετραγωνικών, γεμάτος έμπνευση, χρώματα και καθαρή αγάπη για τη ζωγραφική στην περιοχή της Τούμπας είναι μια αφορμή για να δεις με άλλα μάτια μια ιδιότυπη ζωγραφική. Μια ιδιαίτερη τεχνική εξπρεσιονιστικού τύπου είναι αυτό που εντυπωσιάζει μιας και θυμίζει πολύ έντονα την ινδουιστική φιλοσοφία. Μπαίνοντας σ’αυτό το εργαστήρι τα συναισθήματα ποικίλουν. Από τη μια μεριά ο Πέτρος Γκοσιόπουλος, ζωγράφος και ιδιοκτήτης αυτού του χώρου σε κάνει να αισθανθείς άνετα, καθώς υπάρχει πάντα ένα ποτήρι τσάι για σένα για καλωσόρισμα και από την άλλη οι μυρωδιές από τα χρώματα, τα λαδοπαστέλ και τα αναμμένα στικς δημιουργούν ένα κατανυκτικό κλίμα. Η διακόσμηση του χώρου προκαλεί ένα δέος αφενός από το τεράστιο μέγεθος των έργων αφετέρου από την ανατολίτικη διακόσμηση που θυμίζει ινδουιστικό χώρο συγκέντρωσης και φιλοσοφίας.
01.07
2015

Δωμάτιο με θέα το στούντιο ενός καλλιτέχνη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Δωμάτιο με θέα το στούντιο ενός καλλιτέχνη)
Το αποτέλεσμα της συνύπαρξης του ιταλικού ταμπεραμέντου με την κελτική ιδιοσυγκρασία δεν θα μπορούσε να είναι τίποτα λιγότερο από εκρηκτικό. Μία έκρηξη που πρωτοδημιουργείται στο μυαλό του καλλιτέχνη, διασπάται στον χώρο του και καταλήγει να ξεσπά στο καλλιτεχνικό του έργο. 
18.06
2015

Υπερρεαλισμός και ζωγραφική

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Υπερρεαλισμός και ζωγραφική)
Ο Andre Breton ξεκινά την έρευνά του και την παράθεση απόψεών του στο βιβλίο του «Υπερρεαλισμός και Ζωγραφική» με την εξής φράση: «Υπάρχει αυτό που δεν είδα παρά μονάχα πολύ σπάνια και δε διάλεξα να δω ή να ξεχάσω ανάλογα με την περίπτωση. Υπάρχει αυτό που ήδη είδα αρκετές φορές κι αυτό που άλλοι όμοιά μου είπαν ότι είδαν, αυτό που πιστεύω ότι μπορώ να αναγνωρίσω, είτε ενδιαφέρομαι είτε όχι. Υπάρχει αυτό που μάταια κοίταξα και δεν τολμώ ποτέ να δω, που είναι ό,τι αγαπώ. Υπάρχει αυτό που είδαν άλλοι, λένε πως είδαν και από υποβολή καταφέρνουν ή δεν καταφέρνουν, αν με κάνουν να δω. Υπάρχει αυτό που βλέπω διαφορετικά απ’ ό,τι βλέπουν όλοι οι άλλοι, ακόμα κι αυτό που αρχίζω να βλέπω και δεν είναι ορατό. Κι αυτό δεν είναι όλο». Σύμφωνα με το παραπάνω απόσπασμα αντιλαμβανόμαστε την πολυπλοκότητα και την πολλαπλότητα των εικόνων.
15.06
2015

Ένα μουσείο εκπέμπει SOS! Ακούει κανείς;

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ένα μουσείο εκπέμπει SOS! Ακούει κανείς;)
Στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Ακαδημίας, στο κτίριο που παλιότερα στεγαζόταν το Λαϊκό Νοσοκομείο, βρίσκεται σήμερα το Μουσείο Ελληνικού Θεάτρου, ή όπως είναι σήμερα ο επίσημος τίτλος του, το Κέντρο Μελέτης και Έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου-Θεατρικό Μουσείο. 
12.06
2015

Ο επιτάφιος της ελληνικής τέχνης κατά τον 19ο και το πρώτο μισό του 20ού αιώνα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο επιτάφιος της ελληνικής τέχνης κατά τον 19ο και το πρώτο μισό του 20ού αιώνα)
Στις αρχές του 19ου αι. η ελληνική τέχνη «κάνει το πρώτο της μνημόσυνο» και παράλληλα πεθαίνει και η λαϊκή τέχνη, που ως τότε είχε μια αξιοπρεπή εμφάνιση στα σαλόνια των αστών. Όταν η ευρωπαϊκή τέχνη ανθίζει, η ελληνική μαραζώνει.
26.05
2015

Πολλαπλοί οργασμοί... χρωμάτων στους πίνακες του Αφρέμωφ

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Πολλαπλοί οργασμοί... χρωμάτων στους πίνακες του Αφρέμωφ)
Μυθιστορηματικά σκηνικά σαν τα νωχελικά μονοπάτια που περιδιάβαινε ο δικηγόρος Κλεμένς, δίπλα από τα κανάλια του Άμστερνταμ, στην «Πτώση» του Αλμπέρ Καμύ. Εικόνες, άλλοτε βγαλμένες από τα μπαράκια και τα σοκάκια της Νέας Ορλεάνης που πλημμύριζαν απο τις νότες της τζαζ και μπλούζ μουσικής, καθώς μπεκρόπινε ο Τσάρλς Μπουκόφσκι και άλλοτε βγαλμένες από τις γέφυρες της Αγίας Πετρούπολης, τις οποίες διέσχιζε ο φοιτητής Ρασκόλνικοφ στο αριστούργημα του Ντοστογιέφσκι, «Έγκλημα και Τιμωρία». Φιγούρες που χάνονται στην αχλή του χρόνου και μαζί με αυτές και τα αισθήματα μας. 
05.05
2015

Όταν το άγγιγμα του Μίδα μετατρέπεται σε μιαρό άγγιγμα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Όταν το άγγιγμα του Μίδα μετατρέπεται σε μιαρό άγγιγμα)
Ο Αλέξανδρος Ιόλας υπήρξε ένας διορατικός συλλέκτης και μία από τις πιο αμφιλεγόμενες μορφές της παγκόσμιας τέχνης. Γεννημένος στην Αλεξάνδρεια το 1907, ταξίδεψε και έζησε ανά διαστήματα σε όλες τις καλλιτεχικές μητροπόλεις.
08.04
2015

Μνημεία πολιτισμού ή εξιλαστήρια θύματα;

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Μνημεία πολιτισμού ή εξιλαστήρια θύματα;)
Βία και φανατισμός, τα δύο κύρια γνωρίσματα της «λεηλασίας» που μπορεί να παίρνουν πολλές μορφές και διαστάσεις αλλά συντελούν στο ίδιο αποτέλεσμα, την καταστροφή μνημείων που ανήκουν στην ανθρωπότητα και τονίζουν την άμεση ανάγκη για την προστασία τους από όλους. 
27.02
2015

Όταν οι αποκαλύψεις της τέχνης τιμούν το θεϊκό φως

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Όταν οι αποκαλύψεις της τέχνης τιμούν το θεϊκό φως)
Το κίνημα De Stijl δημιουργήθηκε στην Ολλανδία στις αρχές του προηγούμενου αιώνα μα κατάφερε να καθιερωθεί και να επηρεάσει πολλούς και ποικίλους τομείς σε όλο τον κόσμο μέχρι και σήμερα.
19.12
2014

Το φαινόμενο των ανοιχτών μουσείων

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Το φαινόμενο των ανοιχτών μουσείων)
Προσπαθώντας να ορίσει κανείς τι είναι ένα ανοιχτό μουσείο ή, για να χρησιμοποιήσω έναν πιο ευδόκιμο όρο, ημιυπαίθριο, είναι πιο πιθανό να αρχίσει να αμφισβητεί την έννοια του μουσείου παρά να βρει κάποια απάντηση. 
01.12
2014

Lucian Freud: Μία ματιά στη ζωή και το έργο του ακριβοπληρωμένου Βρετανού εικαστικού

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Lucian Freud: Μία ματιά στη ζωή και το έργο του ακριβοπληρωμένου Βρετανού εικαστικού)
Ο Lucian Freud γεννήθηκε στις 8 Δεκεμβρίου του 1922 στο Βερολίνο της Γερμανίας. Γόνος εβραϊκής οικογένειας και εγγονός του Sigmund Freud, τo 1933 μετακόμισε στο Λονδίνο με την οικογένειά του, για να ξεφύγουν από τη ναζιστική απειλή. Εκεί, σπούδασε τέχνη στο Central School of Art και στο Goldsmith's College. Η πρώτη του δουλειά ήρθε το 1943, όταν ο ποιητής Nicholas Moore του ζήτησε να εικονογραφήσει την ποιητική του συλλογή που έφερε τον τίτλο «Ο γυάλινος πύργος».
19.11
2014

Όταν ο Μαρκήσιος ντε Σαντ επιτέθηκε στον ήλιο, κάποιοι επιτέθηκαν στην τέχνη...

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Όταν ο Μαρκήσιος ντε Σαντ επιτέθηκε στον ήλιο, κάποιοι επιτέθηκαν στην τέχνη...)
Η γύμνια και ο σαδισμός, σήματα κατατεθέν του ντε Σαντ, ενέπνευσαν τους David Freymond και Florent Michel να δημιουργήσουν ένα τολμηρό βίντεο για την προώθηση της έκθεσης που άνοιξε πριν μερικές εβδομάδες στο Museed’Orsay στο κέντρο του Παρισιού.
02.10
2014

Jannis Kounellis: O Έλληνας «κατασκευαστής εικόνων» που γοητεύει κοινό και κριτικούς παγκοσμίως

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Jannis Kounellis: O Έλληνας «κατασκευαστής εικόνων» που γοητεύει κοινό και κριτικούς παγκοσμίως)
Ο Γιάννης Κουνέλλης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1936. Η μεγάλη του αγάπη για τον ζωγράφο Vincent Van Gogh ήταν αυτή που τον οδήγησε να ασχοληθεί με την τέχνη, αλλά και τον ώθησε να φύγει στο εξωτερικό απ’ το να παραμείνει στην πατρίδα του. Αφού απορρίφθηκε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, το 1956 τον βρίσκει να σπουδάζει στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Ρώμης.
17.09
2014

Γιατί καλέ κύριε van Meegeren το κάνατε αυτό;

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Γιατί καλέ κύριε van Meegeren το κάνατε αυτό;)
Ο κύριος van Meegeren, γεννημένος στα τέλη του 19ου αι. στην Ολλανδία, σπουδαγμένος ζωγράφος και κατακαρδιωμένος από τις αρνητικές κριτικές που είχε λάβει το έργο του, βρέθηκε σε ηλικία 56 χρονών να κατηγορείται για εσχάτη προδοσία της χώρας του και για συνεργασία με τους Ναζί κατά τη διάρκεια του Β’ Π. Π.
10.04
2014

Wangechi Mutu: A Fantastic Journey

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Wangechi Mutu: A Fantastic Journey)
Από την πατρίδα των Μασάι στην καρδιά της Αμερικής, η εκρηκτική περίπτωση της Wangechi Mutu. Eύλογα θα αναρωτηθεί κάποιος, πώς βρέθηκε μια νεαρή και όμορφη ανθρωπολόγος από την Κένυα να κατέχει τόσο σημαντική θέση ανάμεσα στις πιο αναγνωρισμένες και ταλαντούχες σύγχρονες εικαστικούς του κόσμου. Η ιστορία και το έργο της Wangechi Mutu κάθε άλλο παρά συνηθισμένα είναι.
17.03
2014

Jean Michel Basquiat: The radiant child

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Jean Michel Basquiat: The radiant child)
Ο ζωγράφος Jean Michel Basquiat φέρει κάτι από χολυγουντιανό καταραμένο αστέρα. Νέος, ωραίος, ταλαντούχος και νεκρός στα 27 του. A good age not to be a rock star όπως λένε. Νεκρός όχι από τροχαίο, ούτε από πυροβολισμό, αλλά από υπερβολική δόση ηρωίνης.
14.02
2014

Ο Έρωτας αντέχει ακόμη στη μάχη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο Έρωτας αντέχει ακόμη στη μάχη)
Ο Φεβρουάριος θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως ο μήνας της καχυποψίας. Όσο πλησιάζουμε στα μισά του, τόσο μεγαλώνει και η δυσπιστία με την οποία κοιτάμε τις βιτρίνες ανθοπωλείων και ζαχαροπλαστείων μέχρι να εμφανιστούν οι πρώτες κόκκινες καρδούλες και τα σοκολατάκια σε σχήμα καρδιάς. Και μετά αρχίζει η γκρίνια: είναι εμπορική γιορτή, οι ερωτευμένοι γιορτάζουν όλον τον χρόνο, ο Άγιος Βαλεντίνος είναι καθολικός και άλλες παρόμοιες αγανακτισμένες δικαιολογίες. Αν είσαι από εκείνους που γιορτάζουν αγνοώντας τα δολοφονικά βλέμματα των γύρω σου θα νιώσεις ένα αίσθημα δικαίου στο τέλος του άρθρου. Αν πάλι είσαι σαν εμένα και φλερτάρεις έντονα με την ιδέα της λοβοτομής από το να γιορτάσεις έστω και μια φορά στις 14 του μήνα, σου έχω άσχημα νέα φίλε επαναστάτη: ήρθε η ώρα να αλλάξουμε στρατόπεδο.
28.09
2013

Ζωγραφίζοντας τη μουσική

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ζωγραφίζοντας τη μουσική)
Να μπορείς να ακούς μια γυναίκα που παίζει ένα αναγεννησιακό μουσικό όργανο απλά κοιτάζοντάς την ζωγραφισμένη στον καμβά, μοιάζει παράλογο. Και όμως, ο Vermeer κατάφερε μέσα από όσα έργα του απεικονίζουν γυναικείες μορφές με μουσικά όργανα να το κάνει λίγο πιο λογικό! 
01.08
2013

Σαγιονάρες, Τάταροι, αντηλιακά, ένα Σφαγείο, κατακόμβες και βουτιές... λίγο κρασί και λίγο θάλασσα στα ελληνικά νησιά

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Σαγιονάρες, Τάταροι, αντηλιακά, ένα Σφαγείο, κατακόμβες και βουτιές... λίγο κρασί και λίγο θάλασσα στα ελληνικά νησιά)
Πώς μπορεί να συνδυάσει κάποιος το κολύμπι σε μαγευτικές παραλίες με πολύ ενδιαφέροντα γεγονότα τέχνης; Φυσικά, αν επισκεφτεί ένα από τα πολλά ελληνικά νησιά.
01.05
2013

“I don’t believe in art. I believe in artists”

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (“I don’t believe in art. I believe in artists”)
Αυτή τη φορά θέλω να μοιραστώ με τους cultural omnivores αναγνώστες του περιοδικού μας, σας γλείφω εάν δεν το καταλάβατε, τα καλλιτεχνικά γεγονότα που έχουν μονοπωλήσει το ενδιαφέρον της μεγαλοτεράστιας μητρόπολης της τέχνης, του Λονδίνου. Φυσικά και οι λέξεις μου θα σας δώσουν μια ιδέα και μόνο από τα συγκλονιστικά πράγματα που γεννιούνται σε αυτήν την ομολογουμένως ανεπανάληπτα ενεργή και παθιασμένη καλλιτεχνικά πόλη.
24.04
2013

Οι ομπρέλες μετακομίζουν!

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Οι ομπρέλες μετακομίζουν!)
Οι περισσότεροι τις έχουν δει, πολλοί έχουν βγει φωτογραφία μαζί τους, κάποιοι έχουν μιλήσει για αυτές. Οι ομπρέλες του Ζογγολόπουλου μετακομίζουν σε ένα πιο κεντρικό σημείο της Νέας Παραλίας Θεσσαλονίκης. Τι ξέρουμε για αυτές;
27.03
2013

Μοντέρνα τέχνη 40.000 ετών;

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Μοντέρνα τέχνη 40.000 ετών;)
Η επίσημη χρονολογία γέννησης της αφαίρεσης στην ιστορία της τέχνης τοποθετείται στις αρχές του 20ου αιώνα. Αναμφισβήτητα. Μήπως όμως η αφαίρεση έχει τις ρίζες της πολύ βαθύτερα από όσο γνωρίζουμε;

Artcore magazine's footer