Art Echoes art echoes

Άρθρα :: Όλα articles :: all

επιλογή γλώσσας
choose language

Σελίδα 1 / 7

εμφάνιση ανά σελίδα :

14.12
2018

Lilja 4-ever [Ούτε μία λιγότερη]

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Lilja 4-ever [Ούτε μία λιγότερη])
Το σημερινό κείμενο του «Ερεβοκτόνου Ροδιού» δεν χωράει πολλά πολλά. Περιττεύουν οι βαθυστόχαστες αναλύσεις κι οι ερμηνείες τις οριακές εκείνες στιγμές που πρέπει να πράξεις και να δράσεις. Ένιωσα όμως μια βαθιά ανάγκη, να αντιμετωπίσω τη στυγερή δολοφονία μιας γυναίκας και μαζί τις βαθιές και σηπτικές κοινωνικές προεκτάσεις της, προτάσσοντας το μοναδικό αντίδοτο που ξέρω για τον σεξισμό, τη μισαλλοδοξία και τις τρομαχτικές διακρίσεις· την Τέχνη και το Λόγο! Το σημερινό κείμενο του «Ερεβοκτόνου Ροδιού» είναι βασικότερα μια κατάθεση απέναντι στο φόβο. Ένας υπεράνθρωπος ύμνος και ταυτόχρονα ένα κάλεσμα. “Lilja 4-ever” τ’ όνομά του.
30.11
2018

Ο Stan Lee, η Τηλεόραση κι ο Κινηματογράφος

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο Stan Lee, η Τηλεόραση κι ο Κινηματογράφος)
«Όλα τηλεόραση, δύσκολα αγγίζεις κάτι από κοντά» έλεγε πριν από μισό και πλέον αιώνα ο Γιώργος Σεφέρης, αποτυπώνοντας ποιητικά μια σκέψη που έμελε να μετεξελιχθεί σε κεντρική προβληματική της σύγχρονης διανόησης. Αφορμές γι’ αυτό το κείμενο στάθηκαν πολλές και σίγουρα θα υπάρξουν κι άλλες στο άμεσο μέλλον. Βασικό εφαλτήριο όμως των παρακάτω σημειώσεων υπήρξε μια συνεργασία μεταξύ του Φεστιβάλ Κινηματογράφου με την Cosmote TV, στα πλαίσια της οποίας την περασμένη Τετάρτη παρουσιάστηκαν σε πρώτη προβολή στην αίθουσα του Ολύμπιον τα δύο πρώτα επεισόδια μιας τηλεοπτικής σειράς, του κατά τ’ άλλα καλογυρισμένου κι αρτιότατου “My Brilliant Friend”.
16.11
2018

30 χρόνια Μουσικό Σχολείο Παλλήνης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (30 χρόνια Μουσικό Σχολείο Παλλήνης)
Δεν θύμιζε τόσο σχολείο, όσο κατασκήνωση ή εκδρομή. Θες οι πράσινες σκηνές που ήταν τοποθετημένες γύρω-τριγύρω; Θες τα δέντρα και ο καθαρός αέρας που μπορούσες να αναπνεύσεις πάνω στο βουνό; Θες ίσως οι μελωδίες και τα τραγούδια των παιδιών που ακούγονταν μαζί με το θρόισμα των φύλλων και τη συνοδεία των τζιτζικιών; Όλα θύμιζαν κάτι από διακοπές ή σχολική εκδρομή. Και πράγματι, ήταν κάπως έτσι.
09.11
2018

Από τη Μυθολογία στο Λόγο | Αυτή η εβδομάδα είναι "Φεστιβάλ"

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Από τη Μυθολογία στο Λόγο | Αυτή η εβδομάδα είναι "Φεστιβάλ")
«Η μυθολογία δεν είναι παραμύθι, αλλά ένας προεπιστημονικός τρόπος σκέψης» έγραφε ο Βασίλης Ραφαηλίδης, υπονοώντας και υπογραμμίζοντας μια εγγενή, συστατική αλήθεια του μύθου, σκοπός του οποίας είναι όχι να γοητεύσει αλλά να ερμηνεύσει την πραγματικότητα. Την αναπόσπαστη αυτή αλήθεια είχα στο μυαλό μου διαβάζοντας το κεντρικό θέμα γύρω από το οποίο συγκεντρώθηκαν οι 15 ταινίες που συμμετέχουν στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το όνομά του: «Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία / Caritas Romana». Κι επειδή αυτή η εβδομάδα είναι «Φεστιβάλ», αποφάσισα να ασχοληθώ λιγάκι με το ζήτημα αυτό. Και πιο συγκεκριμένα με μια παράλληλη δράση, την έκθεση «Caritas Romana: 15 πράξεις αφοσίωσης».
26.10
2018

Κατηγορώ σημαίνει γνωρίζω

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Κατηγορώ σημαίνει γνωρίζω)
Το ανθρώπινο μυαλό λειτουργεί σχεδόν πάντα συνειρμικά και λοξοδρομικά. Έτσι αν αυτό το άρθρο οφείλει την ύπαρξή του κάπου, την οφείλει σίγουρα σ’ αυτήν την εγγενή συνήθειά μας (δυσπροσαρμοστικότητα μάλλον) να υπεραναλύουμε, να ανασυνθέτουμε και να συνδέουμε θέματα τελείως ανόμοια μεταξύ τους. Συνηθίζω λοιπόν, στις διάφορες ασχολίες μου, να έχω κάποια μουσική στο χώρο, ανεξαρτήτως αν είμαι προσηλωμένος σ’ αυτήν ή όχι (αρκετά κουλτουριάρικο). Οπότε, όλα ξεκίνησαν από το τραγούδι των Doors “Five to One”, επίλογο στον πιο μελωδικό τους για μένα δίσκο, το “Waiting for the Sun” του 1968. Κι αυτή η μικρή-μικρή κι ασήμαντη θρυαλλίδα εκκίνησε εντός μου έναν καταρράκτη σκέψεων που θα ήθελα να μοιραστώ ώστε να απαλύνω κάπως το υπαρξιακό άγχος.
12.10
2018

Ο Θεός πέθανε: Μια κλεφτή ματιά στον «Ηλίθιο» του Dostoyevsky

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο Θεός πέθανε: Μια κλεφτή ματιά στον «Ηλίθιο» του Dostoyevsky)
Ήθελα, που λέτε,τις πρώτες γραμμές αυτής της στήλης, να τις αφιερώσω σε μια αλήθεια πανανθρώπινη και νομοτελειακή· γιατί, ποιος ο σκοπός της τέχνης, αν όχι να αναλύσει όψεις του ανθρώπου; Να σκιαγραφήσει την αδυσώπητη πραγματικότητα, μέσα από διαφορετικά βέβαια κάθε εποχή πρίσματα και μανιέρες;
31.08
2017
  • Στήλη: Thursday Trivia
  • Αρθρογράφος: Artcore

Thursday Trivia #64

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Thursday Trivia #64)
Ποια είναι η ηθοποιός για την οποία γράφτηκε το τραγούδι “Frances Farmer Will Have Her Revenge On Seattle” των Nirvana.
29.06
2017

Thursday Trivia #61

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Thursday Trivia #61)
Η αγαπητή σε πολλούς ταινία -και κορυφαία στη βαθμολογία του IMDB- "The Shaswshank Redemption" κυκλοφόρησε το μακρινό 1994 στην Ελλάδα με τον τίτλο «Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ». Η μετάφραση αυτή έμελλε να περάσει στους κύκλους των σινεφίλ ως μία από τις πιο αποτυχημένες ever, ενώ κατηγορούν τον μεταφραστή ότι -κατά κάποιον τρόπο- κάνει και spoiler… 
28.06
2017

Το 4ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ του συλλόγου Α.Τ.ΟΜΑ είναι γεγονός!

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Το 4ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ του συλλόγου Α.Τ.ΟΜΑ είναι γεγονός!)
Μετά από τρία πετυχημένα φεστιβάλ και έχοντας εξοπλιστεί με την εμπειρία που απέκτησε σε αυτά, στις 7, 8 και 9 Ιουλίου ο σύλλογος Α.Τ.ΟΜΑ σας προσκαλεί στον Αναγκαστικό Συνεταιρισμό ΜΑΡΚΟ, στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας, όπου για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά θα διεξαχθεί ένα Πολιτιστικό Φεστιβάλ, με ιδιαίτερο χρώμα, διαφοροποιημένο από τα συνηθισμένα του είδους, που συνδυάζει ποικίλα καλλιτεχνικά δρώμενα, με στόχο να καλύψει διαφορετικά είδη τεχνών και να ψυχαγωγήσει κάθε πιθανή ομάδα θεατών και παρευρισκομένων.
15.06
2017

Thursday Trivia #60

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Thursday Trivia #60)
15 Ιουνίου και σαν σήμερα το 1989 οι Nirvana εμφανίζονται στη δισκογραφία με το πρώτο τους album “Bleach”, το 1998 οι Spice Girls ξεκινούν από το Μαϊάμι την πρώτη τους περιοδεία στις Η.Π.Α. και το 2004 κάνει πρεμιέρα σε Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο το itunes store, μια πλατφόρμα που άλλαξε τον τρόπο που διατίθεται (νόμιμα) η μουσική ανά τον κόσμο.
20.04
2017

Thirsday trivia #55

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Thirsday trivia #55)
To «Μάθημα Μουσικής» του Ολλανδού ζωγράφου Johan Vermeer (1662-1665) απεικονίζει μία καθημερινή σκηνή και συγκεκριμένα το μάθημα μουσικής μιας νεαρής κοπέλας. Ωστόσο, η φαινομενικά πεζή αναπαράσταση του καθημερινού κρύβει έναν έντονο ερωτισμό μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών και υποδηλώνει μία ερωτική διάθεση εκ μέρους του θεατή.
19.04
2017

Η Gucci φέρνει την άνοιξη στους κήπους της Φλωρεντίας

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Η Gucci φέρνει την άνοιξη στους κήπους της Φλωρεντίας)
Στο παρελθόν οι κυρίαρχες τάξεις αξιοποιούσαν την τέχνη ως μέσο αυτοαναπαράστασής τους. Η ριζική αλλαγή της χρήσης της πολιτιστικής κληρονομιάς ως κοινού αγαθού, συνδέθηκε με τις συνταγματικές αξίες. Σήμερα, εκμεταλλευόμενο την απόσυρση του κράτους από το πεδίο του πολιτισμού, το πολιτικo-επιχειρηματικό πλέγμα δείχνει να αμφισβητεί την παιδαγωγική λειτουργία των μνημείων. Πολιτιστικά αγαθά συντηρούνται πλέον με ιδιωτικές χορηγίες, με αντάλλαγμα τη χρήση τους ως φαντασμαγορικά σκηνικά πολυτελών γευμάτων ή επιδείξεων μόδας. Προϊόντα της υψηλής ραπτικής «συνδιαλέγονται» παιγνιωδώς με έργα τέχνης, στον απόηχο ενός ανιαρού δημόσιου λόγου περί πολιτιστικών αξιών, εμποτισμένου με τον αγοραίο κυνισμό του μάρκετινγκ. 
09.03
2017

Thursday Trivia #50

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Thursday Trivia #50)
«Η Μόσχα δεν πιστεύει στα δάκρυα», η σοβιετική ταινία που κέρδισε το 1981 το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας και κανένας από τους συντελεστές της δεν εμφανίστηκε στην απονομή!
02.03
2017

Thursday Trivia #49

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Thursday Trivia #49)
O Edgar Alan Poe, ήταν ένας άνθρωπος, που οι σκέψεις του ήταν τόσο σκοτεινές, όσο και τα κείμενά του. Όπως έλεγε: «Συχνά μου φαινόταν πως άκουγα καθαρά τον ήχο του Σκοταδιού, καθώς δρασκελούσε τον ορίζοντα». 
09.02
2017

Thursday Trivia #46

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Thursday Trivia #46)
Τον Οκτώβριο του 1888, ο Thomas Edison έγραφε: «Πειραματίζομαι πάνω σε μία συσκευή η οποία λειτουργεί για τα μάτια με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί κι ο φωνογράφος για το αυτί».

Artcore magazine's footer