Άρθρα :: Vita ARTenativa articles :: vita artenativa

επιλογή γλώσσας
choose language

23.01
2015

Salvador Dalí και Media

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Salvador Dalí και Media)

Μορφή επιβλητική που χαράσσεται στο νου από το πρώτο δευτερόλεπτο που την αντικρύζεις. Ταλέντο ωμό και ατόφιο, να βροντοφωνάζει πρωτοτυπία γεννώντας καλλιτεχνήματα προφητικά και σουρεαλιστικά, σε σημείο που καθορίζουν ακόμη και την σημερινή εποχή, 26 χρόνια μετά τον θάνατο του δημιουργού τους. Ο Σαλβαντόρ Νταλί είναι εδώ, πιο επίκαιρος από ποτέ και το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Μόσχας παρουσιάζει την τεράστια επιρροή του μεγάλου ζωγράφου, αυτή τη φορά στον χώρο των Μέσων Επικοινωνίας.

Σε αυτήν την έκθεση, οι επισκέπτες θα απολαύσουν μια πιο διερευνητική ματιά στον Νταλί -Εικονογράφο, μια ακόμη ιδιότητα του εκκεντρικού καλλιτέχνη, που όμως είναι άρτια συνυφασμένη με την χαρακτηριστική δουλειά του Νταλί – Ζωγράφου. Για τον ίδιο, η ενασχόλησή του με τα mass media της εποχής δεν ήταν ένα απλό εγχείρημα, αλλά μια συνέχεια της ανήσυχης φύσης του και του άσβεστου πάθους του για την τέχνη. Οι κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της μεταπολεμικής εποχής συνέβαλαν στην ενίχυση της διορατικής ματιάς του Νταλί. Από τις κομψές και καλαίσθητες εκδόσεις περιοδικών όπως L’Amic de les arts, Gaseta de les Arts, The Minotaur κ.α, περνάμε πια στις πιο ιλουστρασιόν εκδόσεις που απευθύνονται σε ευρύτερο κοινό. Αυτό ακριβώς αποζητούσε κι ο ίδιος ο Νταλί και το κατάφερε, χωρίς όμως να ‘προδώσει’ τη χαρακτηριστική του ματιά, που τον ξεχώρισε νωρίς από τους υπόλοιπους συναδέλφους του και χωρίς να προβεί σε κανενός είδους εκπτώσεις.

εικόνα άρθρου (Salvador Dalí και Media)

Μάλλον το αντίθετο συνέβη: μέσω των Μέσων Επικοινωνίας, όλο και περισσότερος κόσμος απέκτησε μια πιο άμεση πρόσβαση στον ιδιόρρυθμο κόσμο του Νταλί, παίρνοντας μια γερή δόση avant-garde και σουρεαλιστικής πραγματικότητας.

εικόνα άρθρου (Salvador Dalí και Media)

Αυτή δεν θα είναι η τελευταία φορά που ο Νταλί θα επιχειρήσει να βρει νέες διεξόδους για το έργο του. Το 1945, η εταιρεία Disney θα ζητήσει την πολύτιμη συνεργασία του για την δημιουργία ενός μικρού φιλμ κινουμένων σχεδίων, στα πρότυπα των πινάκων του. Το φιλμ παίρνει ζωή και ονομάζεται “Destino”. Μετά όμως από μόλις τρεις μήνες (για animation, ισοδυναμεί με μια ώρα γυρίσματος κανονικής ταινίας), η Disney σταματά την παραγωγή. Χρειάστηκε να φτάσουμε στο σωτήριο έτος 2003 για να μπορέσουμε να το δούμε, 60 χρόνια μετά. Κάλλιο αργά παρά ποτέ. 

Η έκθεση για τη σχέση Νταλί – Media ξεκίνησε το 2004, στο Μουσείο Reina Sofia της Μαδρίτης και ήταν μέρος των εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου καλλιτέχνη. Από τον Δεκέμβριο και μέχρι την 1η Φεβρουαρίου του 2015, η έκθεση συνεχίζεται στη Μόσχα, τιμώντας την επέτειο 110 χρόνων από τον θάνατό του.

Κείμενα (Πηγές)

  • http://www.mmoma.ru
  • http://www.nytimes.com 
  • http://mentalfloss.com

 

εικόνα αρθρογράφου (Κέλλυ Πιλαλίδου)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Κέλλυ Πιλαλίδου

Γεννημένη στη μόνιμα καλοκαιρινή Θεσσαλονίκη, αν μπορούσε να ευχηθεί ένα μόνο πράγμα για τη ζωή της, αυτό θα ήταν να επισκεφτεί όλες τις χώρες της υδρογείου, μιλώντας την μητρική γλώσσα κάθε μίας από αυτές (ok δύο πράγματα). Δεν μπορεί να θυμηθεί πότε κατάφερε να μετονομάσει το παράλογο σε καθημερινότητα και την ελπίδα σε τρέλα. Ζηλεύει τους ταλαντούχους ανθρώπους γιατί αυτοί πρώτοι δίνουν πνοή στο όνειρο και είναι σχεδόν βέβαιη πως θα ζήσει 152 χρόνια μαθαίνοντας.

Artcore magazine's footer