"Σχεδίαζε τα πάντα!" - Emilio Vedova

επιλογή γλώσσας
choose language

Beaux Arts Θωμάς Λιούτας

Marcel Duchamp: O προφήτης του Μεταμοντέρνου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Ό,τι και να ειπωθεί για τον Marcel Duchamp είναι λίγο, καθώς πρόκειται για έναν καλλιτέχνη με πρωτοποριακό έργο που καθόρισε όχι μόνο τη μοντέρνα προπολεμική περίοδο αλλά και τη μεταμοντέρνα σύγχρονη τέχνη. Οι περισσότεροι είναι εξοικειωμένοι με τα “readymades” του, έργα που βασίζονταν σε απλά καθημερινά αντικείμενα και εκτίθονταν στο πλαίσιο της ντανταϊστικής δράσης του. Εκτός από αυτά, όμως, υπάρχει ακόμη μία τεράστια δουλειά που εκτείνεται σε πολλούς τομείς της τέχνης και προσφέρει στον θεατή πληθώρα ερεθισμάτων, κυρίως εγκεφαλικών.

Beaux Arts Θωμάς Λιούτας

6η Biennale & 52α Δημήτρια: Οκτώβρης του πολιτισμού

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Οκτώβριος του 2017 και η Θεσσαλονίκη κινείται στους ρυθμούς δύο σημαντικότατων εκδηλώσεων που έχουν εδραιωθεί στο καλλιτεχνικό προσκήνιο της πόλης. Πρόκειται για την 6η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης και τα 52α Δημήτρια, θεσμοί που προβάλλουν την εγχώρια καλλιτεχνική παραγωγή ενώ παράλληλα αποτελούν και πόλο έλξης για δημιουργούς από το εξωτερικό.

Desi-Gazette Artcore

Εικαστική Έκθεση: διά Πυρός και Σιδήρου, των Βασίλης Αλεξάνδρου - Αλεξάνδρα Νάκου - Δημήτρης Παλάντζας - Γιώργος Τσακίρης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

ΟΙ τέσσερις τους συναντήθηκαν, συνδημιούργησαν, συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν αγωνίες, μοιράστηκαν φόβους, ενθουσιάστηκαν για τα μελλούμενα, αμφισβήτησαν το χθες, διαπραγματεύτηκαν το σήμερα, προετοίμασαν το αύριο. Όλα αυτά στο 3ο εργαστήριο ζωγραφικής της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.

Beaux Arts Νικολέτα Πρέπη

Οι αυτοπροσωπογραφίες του Rembrandt

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Ο Rembradt είναι μία από τις εμβληματικότερες μορφές στην ιστορία της τέχνης. Τα έργα του συνεχίζουν να εκπλήσσουν τους θεατές και να προβληματίζουν τους ειδικούς. Ειδικότερα, οι πολυάριθμες αυτοπροσωπογραφίες του συνιστούν το μεγαλύτερο μυστήριο της δουλειάς του σε βαθμό και επιρροή ανάλογη με της «Τζιοκόντας» του Leonardo Da Vinci.

Beaux Arts Θωμάς Λιούτας

Από τον Καμύ στον Σαρτρ: Tέχνη και Φιλοσοφία

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Ο Δήμος Συκεών φιλοξενεί στο Μουσείο Προσφύγων την έκθεση φοιτητών του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών με τίτλο «Από τον Καμύ στον Σαρτρ». Η εικαστική έκθεση παρουσιάζει έργα τελειόφοιτων σπουδαστών της σχολής, που προέκυψαν μέσα από τον δημιουργικό διάλογο με τα έργα «Κεκλεισμένων των Θυρών» του Sartre και «Ο ξένος» του Camus, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή της σχολής Χ. Σαββόπουλου. Η έκθεση αναδεικνύει τη βαθιά σχέση που συνδέει την τέχνη και τη φιλοσοφία.

Desi-Gazette Artcore

6η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης: Φαντασιακές Εστίες / Ιmagined Homes

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

95 καλλιτέχνες δίνουν ραντεβού στην 6η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης.

Beaux Arts Θωμάς Λιούτας

Caspar David Friedrich: Τοπία και συναισθήματα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Ο Caspar David Friedrich είναι ο ζωγράφος που χαρακτήρισε όσο λίγοι τον γερμανικό κλάδο του Ρομαντισμού, το κίνημα που κυριάρχησε από τα τέλη του 18ου μέχρι τις αρχές του 19ου αιώνα στις γερμανόφωνες χώρες. Το κίνημα που γέννησε μουσικούς όπως τον Wagner, τον Schubert, τον Liszt και τον Brahms αλλά και φιλοσόφους/λογοτέχνες όπως τον Goethe, τον Hegel και τον Heine, δημιουργώντας τις βάσεις για την πολιτιστική αναγέννηση και ενοποίηση της Γερμανίας, μακριά από τον διασπασμένο φεουδαρχισμό των προηγούμενων αιώνων στην ιστορία της. Εντούτοις, πέρα από τη γοητεία που άσκησε αρχικά, ο Ρομαντισμός δέχτηκε στη συνέχεια κριτική για τον εθνικισμό από τον οποίο διαπνέεται και καλλιεργεί. Με παρόμοιο τρόπο θα αντιμετωπιστεί και η πορεία του Caspar David Friedrich στον κόσμο της τέχνης.

Beaux Arts Νικολέτα Πρέπη

The Nightmare, του Henry Fuseli: Γυναίκα θύμα ή θύτης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Το ″The Nightmare″ είναι το γνωστότερο έργο του Henry Fuseli (το κανονικό του όνομα ήταν Johann Heinrich Füssli). Κυκλοφόρησε ευρέως ως χαρακτικό αντίγραφο. Εικονίζει μια γυναίκα που κοιμάται, ενώ ταυτόχρονα συμβολίζει την έννοια του εφιαλτικού ύπνου. Στο στήθος της κάθεται ένας δαίμονας, ενώ το κεφάλι ενός αλόγου προβάλλει μέσα από τις κουρτίνες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του ρομαντικού κινήματος, ο πίνακας επηρέασε πολλούς λογοτέχνες όπως την Mary Shelley και τον Edgar Allan Poe.

σελίδα page